http://www.proinoslogos.gr ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Τετάρτη, 16.04.2008)
Έμμεσα λόγος για Aυτονομία από τον Πρόεδρο της «Oμόνοιας»
«Aπαιτούμε την αυτοδιαχείριση των περιουσιών μας, τη χρήση και της γλώσσας μας στη δημόσια διοίκηση...»
Για αυτονομία της Βορείου Ηπείρου έκανε έμμεσα λόγο ο νέος πρόεδρος της «Ομόνοιας» και Δήμαρχος Χιμάρας Βασίλης Μπολάνος (φωτό).
Ειδικότερα δήλωσε: «Απαιτούμε τη βελτίωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την αυτοδιαχείριση των περιουσιών μας, τη χρήση και της γλώσσας μας στη δημόσια διοίκηση. Απαιτούμε το δικαίωμα για το ποια ιστορία θα μάθουν τα παιδιά μας και όχι να μας το υποδεικνύουν άλλοι. Αν όλα αυτά λέγονται αυτονομία κι εμείς τη θέλουμε». Και πρόσθεσε: «Δεν αλλάζω τίποτε από όσα έχω πει στο παρελθόν για το θέμα αυτό. Άλλες εκατό φορές να με ρωτήσουν οι δημοσιογράφοι θα πω τα ίδια πράγματα. Απαιτούμε αυτό που μας ανήκει».
Σε συνέντευξή του στον Διευθυντή της Κερκυραϊκής εφημερίδας «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» Γιώργο Κατσαΐτη, υπογράμμισε με νόημα ότι «αυτή τη στιγμή γίνονται αλλαγές στα Βαλκάνια. Η γεωπολιτική κατάσταση απαιτεί να ανανεώσουμε κι εμείς τις θέσεις μας, να έχουμε μία σαφή θέση για το πώς θέλουμε την ελληνική εθνική μειονότητα. Αυτό βεβαίως στην πολιτική δεν αρέσει σε όλους».
Ο κ. Μπολάνος που πολλοί τον χαρακτηρίζουν «σκληροπυρηνικό», ξεκαθαρίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι ο χαρακτήρας της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» είναι πολιτικός. Επισημαίνει πως «θα είναι εθνικό λάθος αν γίνει μια ομογενειακή πολιτισμική οργάνωση. Είναι μια πολιτική οργάνωση. Οι συγκυρίες απαιτούν περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή η «ΟΜΟΝΟΙΑ» να υπάρχει και να οδηγεί την ελληνική εθνική μειονότητα στη νέα τάξη πραγμάτων που διαμορφώνεται στην περιοχή μας».
Ο κ. Μπολάνος υποστηρίζει ότι δεν είναι προσωρινός πρόεδρος, όπως θέλουν κάποιοι να τον εμφανίζουν. Λέει σχετικά: «Συστήσαμε Eπιτροπή η οποία θα συντάξει το καινούργιο καταστατικό. Η Eπιτροπή αυτή θα εξετάσει και τις προτάσεις που θα έλθουν από τους Βορειοηπειρώτες εκτός Αλβανίας και οι οποίοι ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση της οργάνωσης. Αυτή η διαδικασία θα καταλήξει σε συνέδριο, όπου θα εγκριθεί το νέο καταστατικό. Δεν πιστεύω ότι θα έχουμε εκλογές για τα όργανα. Απλά θα βελτιωθεί το καταστατικό και θα πάμε σε μια καταστατική συνδιάσκεψη».
Ο πρόεδρος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» υπογραμμίζει ότι εξακολουθούν οι τριβές της Ελληνικής Μειονότητας με το αλβανικό κράτος. «Έχουμε πρόβλημα με τη δημόσια τάξη, με τα όργανα της τάξης. Η αστυνομία πιέζει και προκαλεί. Παραμένουν όμως και τα προβλήματα με τις ιδιοκτησίες. Έχουμε προβλήματα με τις εκκλησίες, προβλήματα με ληστείες. Όλα αυτά αποσκοπούν στην αλλοίωση του πληθυσμού. Θα το δεχτούμε αυτό ως «ΟΜΟΝΟΙΑ», θα το δεχτούμε αυτό ως Ελλάδα; Γι’ αυτό λοιπόν τονίζω ότι η οργάνωσή μας έχει πολλή δουλειά μπροστά της. Εκπροσωπεί τον Ελληνισμό και πρέπει να συνεχίσει να τον εκπροσωπεί πολιτικά».
Σύμφωνα με πληροφορίες τις ίδιες θέσεις ο κ. Mπολάνος μετέφερε και στον υφυπουργό Εξωτερικών Θεόδωρο Κασσίμη κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Βόρειο Ήπειρο
Έμμεσα λόγος για Aυτονομία από τον Πρόεδρο της «Oμόνοιας»
«Aπαιτούμε την αυτοδιαχείριση των περιουσιών μας, τη χρήση και της γλώσσας μας στη δημόσια διοίκηση...»
Για αυτονομία της Βορείου Ηπείρου έκανε έμμεσα λόγο ο νέος πρόεδρος της «Ομόνοιας» και Δήμαρχος Χιμάρας Βασίλης Μπολάνος (φωτό).
Ειδικότερα δήλωσε: «Απαιτούμε τη βελτίωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την αυτοδιαχείριση των περιουσιών μας, τη χρήση και της γλώσσας μας στη δημόσια διοίκηση. Απαιτούμε το δικαίωμα για το ποια ιστορία θα μάθουν τα παιδιά μας και όχι να μας το υποδεικνύουν άλλοι. Αν όλα αυτά λέγονται αυτονομία κι εμείς τη θέλουμε». Και πρόσθεσε: «Δεν αλλάζω τίποτε από όσα έχω πει στο παρελθόν για το θέμα αυτό. Άλλες εκατό φορές να με ρωτήσουν οι δημοσιογράφοι θα πω τα ίδια πράγματα. Απαιτούμε αυτό που μας ανήκει».
Σε συνέντευξή του στον Διευθυντή της Κερκυραϊκής εφημερίδας «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» Γιώργο Κατσαΐτη, υπογράμμισε με νόημα ότι «αυτή τη στιγμή γίνονται αλλαγές στα Βαλκάνια. Η γεωπολιτική κατάσταση απαιτεί να ανανεώσουμε κι εμείς τις θέσεις μας, να έχουμε μία σαφή θέση για το πώς θέλουμε την ελληνική εθνική μειονότητα. Αυτό βεβαίως στην πολιτική δεν αρέσει σε όλους».
Ο κ. Μπολάνος που πολλοί τον χαρακτηρίζουν «σκληροπυρηνικό», ξεκαθαρίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι ο χαρακτήρας της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» είναι πολιτικός. Επισημαίνει πως «θα είναι εθνικό λάθος αν γίνει μια ομογενειακή πολιτισμική οργάνωση. Είναι μια πολιτική οργάνωση. Οι συγκυρίες απαιτούν περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή η «ΟΜΟΝΟΙΑ» να υπάρχει και να οδηγεί την ελληνική εθνική μειονότητα στη νέα τάξη πραγμάτων που διαμορφώνεται στην περιοχή μας».
Ο κ. Μπολάνος υποστηρίζει ότι δεν είναι προσωρινός πρόεδρος, όπως θέλουν κάποιοι να τον εμφανίζουν. Λέει σχετικά: «Συστήσαμε Eπιτροπή η οποία θα συντάξει το καινούργιο καταστατικό. Η Eπιτροπή αυτή θα εξετάσει και τις προτάσεις που θα έλθουν από τους Βορειοηπειρώτες εκτός Αλβανίας και οι οποίοι ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση της οργάνωσης. Αυτή η διαδικασία θα καταλήξει σε συνέδριο, όπου θα εγκριθεί το νέο καταστατικό. Δεν πιστεύω ότι θα έχουμε εκλογές για τα όργανα. Απλά θα βελτιωθεί το καταστατικό και θα πάμε σε μια καταστατική συνδιάσκεψη».
Ο πρόεδρος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» υπογραμμίζει ότι εξακολουθούν οι τριβές της Ελληνικής Μειονότητας με το αλβανικό κράτος. «Έχουμε πρόβλημα με τη δημόσια τάξη, με τα όργανα της τάξης. Η αστυνομία πιέζει και προκαλεί. Παραμένουν όμως και τα προβλήματα με τις ιδιοκτησίες. Έχουμε προβλήματα με τις εκκλησίες, προβλήματα με ληστείες. Όλα αυτά αποσκοπούν στην αλλοίωση του πληθυσμού. Θα το δεχτούμε αυτό ως «ΟΜΟΝΟΙΑ», θα το δεχτούμε αυτό ως Ελλάδα; Γι’ αυτό λοιπόν τονίζω ότι η οργάνωσή μας έχει πολλή δουλειά μπροστά της. Εκπροσωπεί τον Ελληνισμό και πρέπει να συνεχίσει να τον εκπροσωπεί πολιτικά».
Σύμφωνα με πληροφορίες τις ίδιες θέσεις ο κ. Mπολάνος μετέφερε και στον υφυπουργό Εξωτερικών Θεόδωρο Κασσίμη κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Βόρειο Ήπειρο
23 comments:
Για μισό λεπτό κύριοι, τι είναι τούτο πάλι; Αυτονομία;
Αλήθεια, πρακτικά τι σημαίνει αυτή η κατάσταση, μπορεί να μου το εξηγήσει κάποιος; Δηλαδή, εγώ ως απλός πολίτης, Χειμαρριώτης, τη οφέλη θα έχω, τι θα αλλάξει στη ζωή μου μία τέτοια νέα πραγματικότητα; Το λέω αυτό γιατί αυτή τη στιγμή που μιλάμε, εγώ είμαι ένας Ευρωπαίος πολίτης, με Ελληνική ταυτότητα (και Αλβανική φυσικά), ψηφίζω κανονικά στις βουλευτικές εκλογές και όλα μια χαρά. Όσο αφελής και να είναι η ερώτηση μου, πάλι στη μέση πάνε να με βάλουν εμένα;
Εκεί που ησύχασα λιγάκι, πάλι τα ίδια; Αφήστε μας να ζήσουμε ήσυχα και ειρηνικά, αυτό σας λέω μόνο!
Αγαπητέ φίλε,
ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τι έγινε αυτές τις μέρες στη Χειμάρρα; Δύο συμπολίτες μας, όπως οι ίδιοι αναφέρουν, κακομεταχειρίστηκαν από την αστυνομία. Για ποιο λόγο, δεν το γνωρίζω, αυτό που σίγουρα γνωρίζω είναι ότι αυτό το περιστατικό θα μπορούσε να συμβεί σε οποιονδήποτε από εμάς. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε οι περισσότεροι τα της αστυνομίας και των 2 συμπολιτών μας. Και το θέμα για μένα μένει εδώ και ούτε βήμα παρά πέρα. Αλίμονο εάν κάθε φορά που ο καθένας από εμάς έχει πρόβλημα με τις αρχές (ποιες αρχές;) το θέμα να παίρνει τέτοιες διαστάσεις, και επίπλέον να φθάνει σε τέτοιες βαρυσήμαντες δηλώσεις.
Εδώ έχω να παρατηρήσω, ως προς τους διαχειριστές του Blog, ότι είναι οξύμωρο να δημοσιεύουν τις δηλώσεις του Μπολλάνο για Αυτονομία και από την άλλη τις δηλώσεις του ίδιου ανθρώπου ότι στη Χειμάρρα δεν έχουν γίνει αντι-Εθνικιστικές δηλώσεις διαμαρτυρίας. Δεν στέκει κατά την άποψη μου. Η ζητάς αυτονομία και δέχεσαι ότι αυτό είναι αντι-Εθνικό (για την Αλβανία πάντα, από τη στιγμή που η Χειμάρρα συμπεριλαμβάνεται εκεί), ή δεν μιλάς καθόλου. Δηλαδή η απαίτηση αυτονομίας τι είναι, Εθνικό θέμα της Αλβανίας;
Agapite anagnoste, apo oso blepo, dhe nomizo oti edho to bloger ipostirizei kamia singekrimeni apopsi. Sevastos kai i dhiki sas apopsi. An ontos eisaste ximariotis, stitle mas mia olokliromeni aposi
Tha ithela na apantiseisete se aftes tis erotiseis:
1. symfoneite na dhiatirisei i Himara tin eleniki glosa kai tin dhiki tis paradhosi?
2. An ne, prepei oi i ximareoi na exoyn elenika dimosia sxolia?
3. Efoson i glosa toys einai eleniki, prepei sti dimosies ipiresies na eksipiretitai kai elenika (ta pedia sas stin Eladha otan xriastoyn ena pistopitiko, pos tha milisoyn me tis dimosies ypireseis sti Himara?)
4. Prepei oi ximaroi na symetexoyn sta dikastiria, strato se analogo pososto stin perioxi toys?
5. prepei i ximarei na exon to kirio logo gia tin metakirisi tis perioysies toys?
6. Kserete posa ktimata exoyn aliothei ite me to nomo 7501 ite me dikastiria pros synferon triton me katagogi ekso apo ti Xeimara?
7. Einai ayta ta oysiodhes simia stis apetisis toy dimarxoy?
8. An ne, poy zimiononete to albaniko ethnos?
O stefanelis
1. Η Χειμάρρα ποτέ δεν έχασε την ελληνική γλωσσα και παράδοση, όχι τώρα, αλλά και σε πιο δύσκολες εποχές. Και ενοω αυτους που ακόμα και σήμερα ζουν και μιλάνε ελληνικά στην Χειμάρρα. 50 χρόνια δικτατορίας, δεν χάθηκε απολύτως τίποτα, ίσα-ίσα μπορώ να πω ότι ενισχύθηκε το ελληνικό στοιχείο.
2. Η Χειμαρριώτες είχαν, έχουν και θα συνεχίσουν (ελπίζω) να έχουν ελληνικό σχολειο. Τώρα εσείς εάν θέλετε δημόσιο σχολείο, αυτό είναι θέμα διμερώ σχέσεων μεταξύ κρατών, εμένα μου κάνει και αυτό.
3. Οι Χειμαρριώτες πάντα μιλούσαν και τις δύο γλώσσες (τουλάχιστον τα τελευταία 80 χρόνια). Οι γυναίκες λόγο των παραδώσεων (περιορισμένες υποχρεώσεις το λέω εγώ) δεν μιλούσαν αλβανικά, αλλα οι άντρες όλοι τους. Άλλωστε, στην πόλη της Χειμάρρας, στις Δρυμάδες, και αλλού, μιλάνε ελεύθερα ελληνικά, και στις δημόσιες υπηρασίες.
4. Δεν έχει μείνει και κανένας για να συμετέχει σε αυτες τις δημόσιες υπηρεσίες, από την στιγμη που οι περισσότεροι έχουν μεταναστύσει στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό. Αλλά και αυτοί πουέχουν μέινει, και μπορούν να εργάζονται, συμμετέχουν κανονικά.
5. Η γνώμη μου για τις περιουσίες είναι ότι ο καθένας θα πρέπει να πάρει ότι είχε πριν κρατηκοποιηθούν. Ο νόμος του κράτους δεν λέει κάτι τέτοιο. Αυτό που λέει, το λέει όμως για όλη την Αλβανία, όχι μόνο για την Χειμάρρα. Οπότε μοιραία, θα πρέπει να ισχύσει κάτι για όλη την Αλβανία ώστε να ισχύσει και για εμάς. Σίγουρα υπάρχουν τρόποι αντίστασης, αλλά όχι κάτω από την ομπρέλλα της Ελλάδας.
6. Ξέρω, όπως ξέρω και για πολλές άλλες περιοχές της Αλβανίας. Δεν συμφωνώ, το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι να διεκδικήσω το δίκιο μου στα αρμόδια όργανα.
7. Καταλαβαίνετε πολύ καλά ότι καμιά φορά μπορείς να χάσεις το δίκιο σου, όταν το διεκδικείς με λάθος τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι ο τρόπος του Μπολλάνο δεν είναι σωστός. Κατά την γνώμη μου ο σωστός τρόπος είναι η διεκδίκηση των δίκιων ώς αλβανός πολίτης, όχι ως αυτόνομος πολίτης. Γιατί στο κάτω-κάτω, ο Μπολάνος όταν βγάζει μία απόφαση στο Δημαρχείο, την σφραγίδα του Αλβανικύ κράτους βάζει, όχι του Ελληνικού. Στο Δημαρχείο, Ελληική σημαία υπάρχει, όχι Ελληνική.
8. Θα ήθελα να θέσω και ένα τελευταίο θέμα. Πάντα σε αυτά τα θέματα (μειονότητας) υπάρχουν δύο βασικοί παράμετροι, ο λαός και ο χώρός όπου ζεί ο λαός. Στην περίπτωση μας, ο λαός έχει δείξει ότι έχει πολύ μεγάλη σχέση με την Ελλάδα, μιλάει ελληνικά, είναι χριστιανοί ορθόδοξοι οι περισσότεροι από εμάς και όχι τυχαία, όπως ανέφερα και παραπάνω, κράτησε αυτές τις παραδόσεις. Ο χώρος όπου ζεί αυτός ο λαός, όμως, είναι στην Αλβανική επικράτεια. Οπότε, θα ισχύσουν οι νόμοι του Αλβανικού κράτους. Εάνθέλουμε να αλλάξουμε τους νόμους, ναι, ας τους αλλάξουμε, αφου ψηφίζουμε και εκεί. Δηλαδή με αυτην την λογική, ας πούμε ότι η Χειμάρρα γίνεται αυτόνομη, και αρχίζουμε και ψηφιζουμε τους δικούς μας νόμους πλέον. Και σε μια μερίδα του κόσμου δεν αρέσει κάποιος νόμος. Τι θα πρέπει να κάνουν, να ζητήσουν και αυτοί αυτονομία με την σειρά τους; Το λέω έτσι χονδροκομμένο, για να τονίσω ότι δεν είναι η λύση της Χειμάρρας η αυτονομία της. Εγώ πάντος δεν ψήφισα Μπολλάνο για να γίνει η Χειμάρρα αυτόνομη, ψήφισα Μπολλάνο για να μπορέσει να λύσει το ιδιοκτησιακό, όπως υποσχέθηκε προεκλογικά με αγώνες στις αλβανικές αρχές. Θα μου πείτε δεν γίνεται τίποτα έτσι. Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτομάτος ότι θα πρέπει να "κοιτάξουμε" προς την Ελλάδα. Υπάρχουν και όργανα πάνω από την Ελλάδα που μπορούν να κρίνουν την υπόθεση αυτή.
Υ.Γ. Το Blog όταν έχει μία είδηση, το λίγότερο που σημαίνει έιναι ότι θα πρέπει να έχει την ευθύνη της δημοσίευσης της είδησης. Διαφορετικά θα υπήρχαν στον κόσμο μόνο μια εφημερίδα, μόνο ένα Blog κ.ο.κ. Δεν νομίζω να ανεβάζετε μία είδηση, έτσι για ενημέρωση, κάτι σας τράβηξε την είδηση και την βάλατε στο Blog.
Σεβαστές και πάλι οι απόψεις που έχετε (κ. ανονιμους 3), παρόλο που δεν απαντήσατε ακριβώς στης ερωτήσεις που σας έκανα εγώ και κυρίως που υπάρχουν «αντεθνικά συνθήματα» στην ουσία των προβλημάτων που σηκώνει ο δήμαρχος.
Ελπίζω κάποια στιγμή να βρω χρόνο να εκθέσω την άποψη μου σχετικά με όσα αναφέρατε.
Σημείωση: Οπός βλέπω, ο διαχειριστής του βλογερ δεν επεμβαίνει και κάνεις δεν εμπόδισε εσάς, έμενα η κάποιον άλλο να εκφράζει την άποψη του με επιχειρήματα. Επίσης πιστεύω ότι δε σας εμποδίζει τίποτα να παρουσιάζετε στο βλογερ Χιμάρα ότι νομίζετε ότι αξίζει. Οπότε αντί να κάνετε κριτική, στείλτε τα δικά σας κείμενα για να γεμίζουν αυτό το κενό που λέτε. Δε νομίζω ότι να γραφείς στο βλογερ είναι επάγγελμα.
Ο Στεφανέλης
Στεφανέλη,
μου θέσατε 8 ερωτήματα και σας έδωσα 8 απαντήσεις. Εάν εσάς δεν σας αρέσουν, είναι δικό σας θέμα, δεν μπορώ να κάνω κάτι γι' αυτό. Όσο για τα αντί-εθνικά φρονήματα, εξαρτάται από πια σκοπιά το βλέπει κανείς. Αν κανείς το δει από την πλευρά της Ελλάδας, όντως δεν είναι αντί-εθνικά, παρά είναι εθνικά μάλιστα. Αν όμως τα δει από την πλευρά της Αλβανίας, θα πρέπει να παραδεχτείτε ότι μόνο αντί-εθνικά είναι.
Ευκολονόητο είναι να μου ζητήσετε να πάρω θέση, είναι η δεν είναι αντί-εθνικά κατά την γνώμη μου;
Για να μην σε κουράσω, θα πω ότι για μένα είναι αντί-εθνικά, από την στιγμή και μόνο που μια περιοχή της Αλβανίας, ζητά την αυτονομία της, και εδώ είναι η διαφωνία μας. Ξέρετε, πιστεύω στην φιλία των λαών και στον άνθρωπο πάνω απ' όλα. Όλα εξαρτώνται από εμάς τους ίδιους. Εμείς θα αποφασίσουμε εάν θέλουμε κάτι τέτοιο ή όχι, ο λαός. Δεν βλέπετε τι γίνεται στον κόσμο, τα σύνορα δεν υπάρχουν πια, εμείς οι ίδιοι τα ρίξαμε, ακόμα και τα πιο οχυρωμένα σύνορα του κόσμου. Τώρα τι ζητάμε, να φτιάξουμε καινούργια σύνορα; Ναι, να δεχτώ ότι ο κάθε ένας έχει το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης, να το δεχτώ. Θα μπορούσε να γίνει μια ψηφοφορία (δημοψήφισμα ή κάτι τέτοιο) όπου να δούμε τι θα δηλώσει ο κάθε συμπολίτης μας, και εάν προκύψει κάτι, τότε να ζητήσουμε οι Χειμαρριώτες να αντιμετωπίζονται ως μειονότητα. Μειονότητα όμως, όχι αυτόνομη περιοχή. Το τελευταίο ήθελα να τονίσω και μόνο.
Εγώ θα διαφωνήσω μαζί σας σχετικά με το ασυμβίβαστο Blog και εργασίας, έχουμε πολλά παραδείγματα αρκετών Blogger ανά τον κόσμο, που η εργασία τους είναι το Blog (ή μέρος της εργασίας τους). - Ένα απ' αυτά φιλοξενείτε και εσείς στα Links του Blog - Στην προκειμένη περίπτωση, είμαι σε θέση να γνωρίζω πολύ καλά ότι στα περισσότερα Blog, οι επισκέπτες είναι σε θέση να γνωρίζουν τουλάχιστον τους συντάκτες του Blog. Εδω πέρα δεν βλέπω κάτι τέτοιο, γι' αυτό το λόγο κρατάω και την ανωνυμία μου. Αυτό δεν μου απαγορεύει, ελπίζω, να εκφράσω την γνώμη μου.
Τόσο καιρό που παρακολουθώ το Blog σας, μπορώ να πω με σιγουριά ότι έχετε μια έφεση στα πολιτικά ζητήματα στην Χειμάρρα. Ίσως επειδή αυτά "τραβάνε" πιο πολύ τον επισκέπτη. Όμως. πάνω σ' αυτό θα ήθελα να σας τονίσω, ότι η φύση αυτών των ζητημάτων χρίζει πιο υπεύθυνης αντιμετώπισης. Πιο επαγγελματικής, εάν προτιμάτε. Οπότε, από την στιγμή που παραδέχεστε ότι ήσαστε ερασιτέχνες, εμένα μου φθάνει να βγάλω τα συμπεράσματα μου.
Σε καμία περίπτωση δεν υπονοώ ότι διαστρεβλώνετε την είδηση, αλλά οι ειδήσεις σας δεν έχουν παρουσιαστή ή τουλάχιστον ο παρουσιαστής τους είναι ένας ερασιτέχνης που τυγχάνει να του αρέσει να ασχολείται με τόσο σοβαρά ζητήματα, όπως με το τελευταίο θέμα, την αυτονομία της Χειμάρρας.
Να είστε καλά!
Kirie agnoste, ego tha eimai ligo agenis, tipika fenete oti zeis ektos pragmatikotitas. Ena mono su leo: pos na yparxoyn stelexi sto strato apo ti Xeimara ti stigmi poy apolithikan oloi to 1991?
Pos na girizoyn oi dianoymenoi Himareoi poy toys apolisan? Isos dhen ksereis oti sto Albaniko OTE sti Xeimara dieythintis einai ena agronomos (toy Shik), eno apolithike ena mixanikos ilektronikos poy molis eixe girisei apo tin Eladha. Mathe pente pramata kai mi glistras apo tin oysia ton problimaton
To thema inai aplo, i ypostirizeis toys Xeimareoys ston agona toys h emesa ypostirizoyseis aytoys poy theloyn na mas isopedhosoyne.
V. Rapos
Κύριε Ράπο, όσον αφορά την Δημοσια Διοίκηση της Αλβανίας θα σας παραθέσω στα αρχεία της εκπομπής "Fiks Fare" στο κανάλι Top Channel, όπου αναφέρεται στην κάλυψη των δημοσίων διοικητικών θέσεων από τα κομματικά στελέχη του εκάστοτε υπουργού. Μάλιστα, χαριτολογώντας ονομάζαν τα υπουργεία με τα ονόματα των Κομμάτων όπου ανήκουν οι υπουργοί. Δηλαδή, θέλετε να πιστέψω ότι ο εν λόγο κύριος έχασε την θέση του επειδή είναι μόνο και μόνο από την Χειμάρρα; Σίγουρα μπορεί να άξιζε την θέση αυτή, αλλά δεν πιστεύω ότι την έχασε επειδή είναι από την Χειμάρρα, την έχασε γιατί έιναι τέτοιος ο τρόπος αξιολόγησης στην Αλβανική Δημόσια Διοίκηση.
Όσο για το τελευταίο, έχω την αίσθηση ότι μας έχουν "χαϊδέψει" πολύ στην Ελλάδα εμάς τους Χειμαρριώτες και μάλλον έχουν πάρει τα μυαλά μας αέρα. Προσωπικά δεν θα παίξω κανένα πολιτικό τους παιχνίδι.
Στην εκπομπή "Fiks Fare", υπάρχει ένα περιστατικό όπου ένας δημοσιογράφος τους, με κρυφή κάμερα, έχει πάει στο Υπουργείο Εργασίας, όπου ξέρετε ποιος είναι Υπουργός και από ποιο κόμμα είναι, όπου όλοι οι εργαζόμενοι μιλάνε ελληνικά, μάλιστα φαίνονται και 2-3 κυρίες εργαζόμενες εκεί να λένε ότι είναι από το χωριό Δρυμάδες.
Ksefeygeis apo tin pragmatikotita kai pali kirie "sinomiliti", milame gia tin Himara kai oxi gia ypoyrgia.
Akribos, osi exasan tin dhoyla toy apo to strato to 1991, epidhi itan apo ti xeimara.
Kai osi dhen proslambanontai sta apo tin organa tis astinomias, epidhi einai apo ti xeimara.
Dhilladhi esi prospathis na moy peis oti kalitera na astinomeyei tin Xeimara i Laberia? Ego prosopika dhen simerizomai ayti tin apopsi (aneksartita an stekete i katigoria ton dyo nearon gia kakometaxirisi)
Tipika pianoyn dhoyla sto dimoseio osi ta exoyn kala me tin kivernisi, ite sosialistes ite dimokrates (dhen milao gia to dimarxeio).
Kai tellos giati krifakoyne oi kameres pos milane sta ypoyrgeia oi boyrgaridhes kai drepolites? Ayta ta pramata simbenoyn mono stin Albania!
An diavazeis oles tis efimeridhes sxetika me ti foyska poy dimiyorgise o typos gia ti xeimara, exoyn pantoy ayto to stereotypo: "... sti sinatisi me to Kassimi miloysana elenika kai tragoydhoysan ellinika". E pos na milane oi xeimareoi me ena elina, anglika? Afoy opos to pistopoiis kai esi ayti einai i glossa poy milane sti Xeimara. Mipos perillambaneis kai ayto sta anti-ethnika parroylles?
Edho stin elladha otan erxete apo tin albania kapios sto epipedho toy Kassimi, blepoyme albanikes simees se oli tin "panepistimioy". Kaneis omos dhen lei oti ayto einai antieleniki praksi". Gia to kosovo egine "manifestim" sti Omonia me plithora albanikes simees. Kaneis dhen eipai oti ayti einai anti-eliniki praksi. Epitelloys prepei na sinxorinistike ligo"!!
(apantisa sxetika mono me osa egrapsa kai mu egrapses-oxi gia alla themata poy sikonoyn kai ayta sizitisi
Xeretismaoys
V. Rapo
Η διαφορά μας κύριε Ράπο είναι ότι εγω δεν μπορώ να απομονώσω την Χειμάρρα από τη υπόλοιπη Αλβανία. Πολύ θα ήθελα να αλλάξουν αρκετά πράγματα στη Χειμάρρα, με τον τρόπο διαφωνώ. Δεν πιστεύω ότι η λύση της Χειμάρρας είναι η αυτονομία της.
Κάτι πρακτικό πάνω σ' αυτό, είναι τουλάχιστον αστείο, βλέποντας κανείς τον χάρτη, να πιστέψει ότι η Χειμάρρα από μόνη της μπορεί να είναι ανεξάρτητη. Εάν δεν είναι αστείο, τότε είναι αρρωστημένο για μένα, αφού μετά απ' αυτό μιλάμε για ένα πολυ μεγάλο κομμάτι της Αλβανίας.
Στο Αλβανικό Δημόσιο δουλεύουν αρκετοί από την Ελληνική μειονότητα, σας το είπα αυτό και παραπάνω. Λυπάμαι γι' αυτούς που έχασαν την θέση τους, είναι όμως θύματα μιας πολιτικής που ισχύει για όλη την Αλβανία, όχι μόνο για την Χειμάρρα, εκτός εάν η θέση που είχαν έως το 1991, όπως λέτε, την είχαν επειδή ήταν Χειμαρριώτες.
Το αντί-εθνικό του πράγματος για μένα δεν είναι να μιλάω κάποιος Ελληνικά στη Χειμάρρα, ούτε στις δημόσιες υπηρεσίες, ούτε να πηγαίνει σε ελληνικό σχολείο. Αντί-εθνικό είναι η απαίτηση αυτονομίας της Χειμάρρας.
Γεια χαρά!
Καλησπερα σε ολους...
Ελεος πια φιλε μου...διαβαζω,διαβαζω και αυτο που βλεπω ειναι οτι εισαι εκτος πραγματικοτητας...
Ελεος πια...τωρα ειναι η εποχη να ειμαστε ολη ενωμενοι...και κριμα που οι γονεις σου δεν σου μετεφεραν την παιδεια και την αγαπη προς την πατριδα μας...την Ελλαδα...στην οποια ανηκει και η Χιμαρα...και οχι στην Αλβανια οπως λες.
Τωρα ισως ειναι μια ευκαιρια που εχουμε καποιες ανακαταταξεις στα Βαλκανια...να κανουμε κατι για τη Βορεια Ηπειρο...Αν εσυ λοιπον θεωρεις πωσ σε ταραζουμε τοτε κατσε στα αυγα σου με το κωλοχαρτο την ελληνκη ταυτοτητα και τη δουλεια σου και ασε τους υπολοιπους να αγωνιστουν για τις αξιες...Μονο μην μιλας...κανενας δεν θα ζητησει απο δειλους και αλβανιαρηδες να συμμετεχουν στον αγωνα...
Σε χαιρετω..
Καποιος Γκορος
Ευχαριστώ όσους συμμετέχουν στη συζήτηση και στο βλογερ, είτε το κρίνουν θετικά είτε αρνητικά, και είτε υπονοούν ότι ξέρουν να παρακολουθούν αστυνομικά.
Το βλογερ είναι ανοιχτό για κάθε σκέψη που άφορα την Χιμάρα, την ιστορία της , το πολιτισμός και τι καθημερινότητα.
Αυτό το δείχνει το γεγονός ότι γράφουν στο βλογερ κόσμο με προσωπικότητα, σύλλογοι όπως «Η Ένωση Χειμαρριοτών», -με έδρα Αθήνα, «Η χειμαριωτική κοινότητα» με έδρα στα Τίρανα, "Σύλλογος Μπρεγου ι Ντετιτ» με έδρα στα Τίρανα, η Εφημερίδα «Χιμάρα» και «Η Φωνή της Χείμαρρας» κλτ
Εάν κάποιος έχει αντίρρηση η διαφορική γνώμη για ότι προβάλετε εδώ στο βλογερ, δεν έχει παρά να στέλνει την άποψη του και μάλιστα υπογραφόμενη οπός είναι όλα τα άρθρα που παρουσιάζονται εδώ (εξαιρώ τα κομμεντς που στέλνει οποίος θέλει, είτε ανώνυμο, είτε γνωστό πρόσωπο)
Και να αποφύγουμε το κόπο να ασχολείται ο διαχειριστής και οι συνεργάτες του, οποίος θέλει ας το ζητήσει και αμέσως θα σταλεί πρόσκληση για να μπορεί να έκθεση μονός του ότι άρθρο θέλει κτλ.
Προσωπικά δεν έχω καμιά υπόσχεση και ούτε υποχρέωση σε κανένα.
Τώρα, δυο λογία σχετικά με την τελευταία συζήτηση. Εγώ προσωπικά κρίνω ότι κάνεις δεν έχει ζητήσει αλλαγή συνόρων και ούτε απόσπαση από την Αλβανία, είναι οι ήδη οι αλβανοι άκρο- εθνικιστές και οι εφημερίδες που φτάνουν σε αυτό το συμπέρασμα για να αυξήσουν την πώληση των εφημερίδων με καυτά πράματα οι άλλους σκοπούς.
Ο δήμαρχος μιλάει για αυτοδιαχείριση (self-administration) που δεν ταυτίζετε με την αυτονομία οπός θέλει να το βλέπει κάνεις. Και οι δημοκρατία στο κόσμο έχει ος βάση ακριβός αυτό το στύλωνα. Και μάλιστα ούτε η αυτονομία προϋποθέτει αλλαγή συνόρων.
Εξάλλου εδώ δεν γίνετε απολογιά του δήμαρχου, ώμος να θεωρήσει αυτά που είπε ο δήμαρχος αντεθνικά φρονήματα κάποιος που ισχυρίζεται ότι έχει ελληνική υπηκοότητα παραείναι σκέψη μακριά από τα σημερινά δεδομένα. Θα μπορούσε να πει κανίς ότι δεν αρμόζει στην σημερινή κατάσταση όπως το είπε και ο κ. Κασσίμης, θα μπορεί να διαφωνήσει όχι ωμός να ταυτίζεται με τον αλβανικού εθνικισμού.
Εν γένι για αυτονομία μιλάνε οι βάσκοι αυτό δε σημαίνει ότι είναι αντεθνικό για την Ισπανία, μιλάνε για αυτονομία οι Κορσική, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αντεθνικό για την Γαλιά, οι φλαμανγγοι κτλπ. Εάν μια κοινότητα νιώθει ότι διακρίνεται από το υπόλοιπο μέρος του κράτος που ανήκει, πάντα έχει δικαίωμα να ζητήσει αυτονομία και αυτό δεν στρέφετε έναντι κάποιου κράτος. Και το υπόλοιπο μέρος του κράτος αντί να κάνει εκστρατεία στην περιοχή αυτή, ας την πείθει ότι μπορούν να τα βρουν.
Ευχαριστω και παλι και καλι σιζητηση.
Ακροκεραβνος
Ωραία ρε παλικάρια, αλλά συνεχίζεται να μην μου λέτε ποιοι γράφουν σε αυτό to Blog. Ποιός είναι ας πούμε ο "akroqeravnos", o "Stefanelis", o "κάποιος Γκόρος", κ.α; Πως να συζητήσω με αγνώστους, πώς να στείλω τις απόψεις μου σε αγνώστους;
Οι χαρακτηρισμοί στον κάποιο Γκόρο επιστρέφονται ανεπιστρεπτή. Δεν με ξέρεις και δεν σε ξέρω, οπότε άσε τις παλικαριές στο Internet. Ενωμένοι δεν λες, κάντο πράξη ο ίδιος πρώτα. Έχω το δικαίωμα να πώ ότι αυτός ο αγώνας, που αναφερεσαι, δεν με εκφράζει.
Είναι τόσο καθαρά αυτά που δημοσιεύετε εδώ που ούτε τα ονόματα σας δεν τολμάτε να κοινοποιήσετε. Είναι ίσως επειδή θέλετε να ζήσετε εν ειρήνη με τον υπόλοιπο κόσμο. Ούτε το θάρος της γνώμης σας δεν έχετε. Αμφίβολες οι προθέσεις σας και τα συμφεροντά σας. Έχω βγάλει τα συμπερασματά μου, χωρίς να βιαστώ, ησυχάστε, δεν θα με ξαναδείτε εδώ πέρα, γιατί είστε σκωτεινοί τύποι και εγώ θέλω να ζήσω στο φως.
Γεια χαρά και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ με ειρήνη!
To minimia ayto apeythinete sto gnosto agnosto poy poy anikse ti sizitis kai lei oti den tolmame na poyme to onoma mas. Tha prepei na nterepete ti stigmi poy zitaei na mas kserei kai dhen mas lei pios einai.
Emena dhe me niazi tipika pios einai, omos prepi na katalabei oti edho to bloger iparxei mia sferiki ikona ti ginete stin Himara kai ti politiki efarmozi apo to albaniko kratos. Kai sxedhon ola exoyn sintakti. Anti na leme efxaristo sta peida opoi kai an einai poy epilegoyn ayta ta kimena, zitame kai ta resta.
Dhilladhi kire gnoste agnoste esei ksereis peios anavei ta fota sto spiti soy apo to DEH (stin eladha DHEH eiani o ilektrikos stathmos poy mas efodiazei me reyma)
Ase epiteloys tis mallakies
V. Rapo
Χτυπάει κάποιος την πόρτα ενός σπίτι. Ανοίγει ο νοικοκύρης και χωρίς να προλάβει να πει κάτι, ο άγνωστος ρωτάει: ποιος είστε κύριε
-Εγώ είμαι ο νοικοκύρης του σπιτιού. Εσύ που νομίζεις ότι χτύπησες,- το ρωτάει ευγενικά ο νοικοκύρης.
Εγώ είμαι ένας μαλάκας λέι επιτέλους ο άγνωστος καταλαβαίνοντας τι γάφα.
Άρα αυτό που μπορεί να πούμε: εδώ είναι μια ιστίο σελίδα ελεύθερης σκέψης. Εσύ που θέλετε να φυλακίσετε την ελεύθερη σκέψη, τι ζητάτε εδώ
Ο φιλόσοφος
dhen to piano kalla to kirio agnosto, ti thelei na pei (as to po kai ego o arxikos synomilitis). Zitaei pios imaste ? Ego blepo oti kathe arthro poy probalete sto pasignosto bloger Himara einai komati apo tis efimeridhes kai oi perisotere einai albanikes me akribi ilektroniki dieythinsi kai onoma toy singrafea.
Tora ti thelei o agnosto, na mathei se pio tipografeio tipothikan, pios ekane tin selidhiopoiish?
Mipos theklei kai to tilefono kai posa pedia exoyn kai pote teliosan to liko? Kai ti xriazete na rotisei pios kanei to xamallei kai fernei ayta ta themata sto bloger?
Ego ntrepome gia logariasmo toys. An thelei as stilei tin dhiki toy dhieythinsi kai to tilefono kai esto, ego prosopika dhen exo problima na toy po ti dhieythisni moy.
An vlepoyme omos tin efimeridha px shekulli poy dhimosievei to bloger toy , opoi grafoyn ta arthra exoyn tin ipografi toys, akrivos kai opos to bloger Himara, kai opioi kanoy diafora koment (kai ta koments poy kanoyn eki exoyn poles fores xidheo leksikologio)einai anonimi. Afto einai ena idoys dimoskopisi ("ankete"- sta albanika) poy sinthos mas endhiaferei oxi pio kaneio koments ala ti skeftete o sxoliastis. Etsei ginontai oles oi dimoskopiseis.
Ara ti stigmi poy o tropos ergasias toy bloger einai akribos opos dhoylevoyn analoga bloger sto kosmo, i epimoni toy "agnostoy" sinomiliti na mathei ta tilefona mas simai oti tipika afto asxolitai me faqeloseis, opos stin palia kero toy proigoymenoy kathestos.
Parolo afto ego blepo singekrimena onomata se aytoys poy katevazoyn arthra sto bloger (poy dhen einai dhika toys arthra) opos o k. demetrios Kutullas (poy exei kai e-mail, o k. Edvin kiritsi, poy katevazei kai dikatoys arthra kai exei kai e-mail.
Oi ypolipoi poy tipika katevazoyn arthra apo efimeridhes dhixnoyn filofrosini, kai pragmati ayti skeftontai (etsi pistevo ego oti prepei na simbenei) dhen ekanan kati to idietero gia na kamaroyn. Ego tha toys psifisa aytoys se kathepsifodeltio, efoson eomos exoyn epileksei na mi dhixnoyn to onama toys, ego seboe tin dhoyla py kanoyn. opos sevomai kai ton xtisti poy extize tin polikatikoia poy zo (alithia kserei kaneis pios extize to spiti toy -oxi sto xorio, stin poli)
Ean kapios thelei na apoktisei prosopikes gnorimies ego pistevo oti kaneis apo toys paroysiastes dhen tha arnithei ean blepei oti dhe exei na kanei me xafiedhes.
O Vasillakis
Note of one administrator:
Some message are deleted because there are used vulgar expressions, not acceptable for this blogger. We suggest the writers of a such messages to use others places appropriate for the their low level of education.
Thank you in advance
Agapite angoste (poy anikses thn sizitis)kai na se ksexorizo apo toys ypolipoys tha s fonalso o "agnostos kabaliaris". Elipa merikes meres stin eparxei kai tora blepo oti exasa pola episodia. Eixa kanei merikes erotiseis kai edhos merikes apantiseis:
Asta paroyme ena ena:
Rotaei o stefanelis:
1. symfoneite na dhiatirisei i Himara tin eleniki glosa kai tin dhiki tis paradhosi?
2. An ne, prepei oi i ximareoi na exoyn elenika dimosia sxolia?
3. Efoson i glosa toys einai eleniki, prepei sti dimosies ipiresies na eksipiretitai kai elenika (ta pedia sas stin Eladha otan xriastoyn ena pistopitiko, pos tha milisoyn me tis dimosies ypireseis sti Himara?)
apantaei o "Kavalaris"(1-3 apantiseis:
1. Η Χειμάρρα ποτέ δεν έχασε την ελληνική γλωσσα και παράδοση, όχι τώρα, αλλά και σε πιο δύσκολες εποχές. Και ενοω αυτους που ακόμα και σήμερα ζουν και μιλάνε ελληνικά στην Χειμάρρα. 50 χρόνια δικτατορίας, δεν χάθηκε απολύτως τίποτα, ίσα-ίσα μπορώ να πω ότι ενισχύθηκε το ελληνικό στοιχείο.
2. Η Χειμαρριώτες είχαν, έχουν και θα συνεχίσουν (ελπίζω) να έχουν ελληνικό σχολειο. Τώρα εσείς εάν θέλετε δημόσιο σχολείο, αυτό είναι θέμα διμερώ σχέσεων μεταξύ κρατών, εμένα μου κάνει και αυτό.
3. Οι Χειμαρριώτες πάντα μιλούσαν και τις δύο γλώσσες (τουλάχιστον τα τελευταία 80 χρόνια). Οι γυναίκες λόγο των παραδώσεων (περιορισμένες υποχρεώσεις το λέω εγώ) δεν μιλούσαν αλβανικά, αλλα οι άντρες όλοι τους. Άλλωστε, στην πόλη της Χειμάρρας, στις Δρυμάδες, και αλλού, μιλάνε ελεύθερα ελληνικά, και στις δημόσιες υπηρασίες.
Sxoliasi toy Stefaneli gia tis tris apantiseis: an kai ypaxoyn anakribies apo ta epomena minimata poy fmfanistikan edho simfoneite mexrei edho oti oi ximarei exoyn dikaoma xriseis glosas, sxolis, kai xrisi tis elinikis glossas stis kratikes ypiresies poy emesa simenei oti oi ypaliloilh stis dimosies ypiresies sti Xeimara prepei na einai diglosoi kai enoitai ta engrafa na bgenoyn se digloses.
Reotisei nr 4 toy Stefaneli:
4. Prepei oi ximaroi na symetexoyn sta dikastiria, strato se analogo pososto stin perioxi toys?
Apantisi Nr 4 toy "kavaliari":
4. Δεν έχει μείνει και κανένας για να συμετέχει σε αυτες τις δημόσιες υπηρεσίες, από την στιγμη που οι περισσότεροι έχουν μεταναστύσει στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό. Αλλά και αυτοί πουέχουν μέινει, και μπορούν να εργάζονται, συμμετέχουν κανονικά.
Sxoliasi toy stefaneli gia tin apantisi nr 4 (toy kavaliari):
Ayto einai analithes. Edho akribos arxizoyn ta problimata kai nomizo oti o dimarxos edho exei dikio.
Erotisi 5 toy stefaneli:
5. prepei i ximarei na exon to kirio logo gia tin metakirisi tis perioysies toys?
Apantisi toy "kavaliari"
5. Η γνώμη μου για τις περιουσίες είναι ότι ο καθένας θα πρέπει να πάρει ότι είχε πριν κρατηκοποιηθούν. Ο νόμος του κράτους δεν λέει κάτι τέτοιο. Αυτό που λέει, το λέει όμως για όλη την Αλβανία, όχι μόνο για την Χειμάρρα. Οπότε μοιραία, θα πρέπει να ισχύσει κάτι για όλη την Αλβανία ώστε να ισχύσει και για εμάς. Σίγουρα υπάρχουν τρόποι αντίστασης, αλλά όχι κάτω από την ομπρέλλα της Ελλάδας.
Sxoliasi toy Stefaneli: pali lete anakrivies. To alvaniko sintagma lei oti i perioysia klironomite, agorazete i xarizete. Kserete kapio himarioti na exei xarisei perioysies se kanena?
Kai giati mblekete edho tin eladha? An oi ximareoi zitoyn ypostiriksi apo tis ditikes dimokraties, afto dhen ta kanoyn kathimerina oli i politikoi sta Tirana? Zitoyn ypostiriksi apo tin eyropi, zitoyn ipostiriksi apo tin ameriki, kai valoyn onomata opos platia xhorxh Bush sta tirana, Plaatia gensher, Hotel "Moska"- palia ktl. Oi xeimarei otan blepoyn oti apiloyntai ta zotika symferonta exei zitisi boithia apo tin rusia (aytokratosisa tis rusias, apo tin Ispania tote, apo to Papa tis Romis (iparxoyn poles bibliografikes piges poy an theleeis tha mporei kapios istorikos na sta promithevei. Ara dhe einai i eladha poy ipokini tis nimes sti Ximara opos lete emesa kire katoxe toy elenikoy diavatirioy, einai oi Xeimareoi po kata paradhosi zitan boithia apo tis dimokratikes xores tis eyropis kai Amerikis. O idios o djhimarxos tis xeimaras persi itan sto State departement-USA. Ara giati dhen lete "oti dhen prepei na apefthinomaste stin Ameriki?" epidhi apla pasxete apo ton sindromo toy anti-elenismoy.
Epitrepste moy na synexizo argotera ta sxolia moy gia tis epomenes apantiseis. Kali ksekoyrasi
6. Kserete posa ktimata exoyn aliothei ite me to nomo 7501 ite me dikastiria pros synferon triton me katagogi ekso apo ti Xeimara?
7. Einai ayta ta oysiodhes simia stis apetisis toy dimarxoy?
8. An ne, poy zimiononete to albaniko ethnos?
O Stefaneli sinexizei ta sxolia apantisen toy k. "Kavaliari"
Rotai o stefanelis:
6. Kserete posa ktimata exoyn aliothei ite me to nomo 7501 ite me dikastiria pros synferon triton me katagogi ekso apo ti Xeimara?
Apantisi toy "Kavaliari":
7. Ξέρω, όπως ξέρω και για πολλές άλλες περιοχές της Αλβανίας. Δεν συμφωνώ, το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι να διεκδικήσω το δίκιο μου στα αρμόδια όργανα.
sxoliasi toy stefaneli:
20 xronia ta exoyn zitisei. Blepis oti pantoy stin Albania (Kashar, Dajt, Durres, Shengjin, etj) fillakizoyn ipetioys gia parabiasis dikeomatos perioysion, antitheta stin perioxi tis xeimaras, para tis graptes katagjelies toy dimarxoy kai toy "Kontrolli i larte i shtetit" dhen exoyn parei kanena metro. Antitheta, exoyn ginei dikkastiria parodies me efodiasmo plaston egnrafon apo ta kratika organa kai me tin anoxi toy kratoys. Iparxei ena "Konference panximariote" poy to pistopei episis ayto poy leo. Yparexoyn merikoi sillogoi poy ekprosopoyn ta simferonta tis xeimaras poy pistopioyn oti exei organomeno sxedio gia tin perithoropoiisoi ton xeimariotvn sta themata perioysas. Merikes fores oi ximaereoi stin Elladha exoyn diamartirithei stin albaniki presbia (mi mu lete pali oto exei i elladha syferonta eki).
Ara ta armodia organa sinomotoyn olla mazi me ena i ton allo tropo is baros tis Xeimaras.
Erotisi toy Stefaneli:
7. Einai ayta ta oysiodhes simia stis apetisis toy dimarxoy?
Apantisi toy "Kavalari":
7. Καταλαβαίνετε πολύ καλά ότι καμιά φορά μπορείς να χάσεις το δίκιο σου, όταν το διεκδικείς με λάθος τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι ο τρόπος του Μπολλάνο δεν είναι σωστός. Κατά την γνώμη μου ο σωστός τρόπος είναι η διεκδίκηση των δίκιων ώς αλβανός πολίτης, όχι ως αυτόνομος πολίτης. Γιατί στο κάτω-κάτω, ο Μπολάνος όταν βγάζει μία απόφαση στο Δημαρχείο, την σφραγίδα του Αλβανικύ κράτους βάζει, όχι του Ελληνικού. Στο Δημαρχείο, Ελληική σημαία υπάρχει, όχι Ελληνική.
Sxoliasi toy Stefaneli gia tin apantisi 7 toy "kavalieri"
Pali ksefigate apo tin apantisi, dilladhi ego to perno san apantisi oti oxi, ayto poy zitaei o dimarxos dhen einai i oysia poy periexoyn oi erotiseis 1-6 (parolo poy mexrei tin erotisi 3 genika simfonoysame).
Ara den simfoneis oti oi ximarei prepei na simetexoyn stin astinomia, dikastiria se analogo pososto, dhen prepei na kanoyn ayto- diaxeirizei ton perioysion stin perioxi toys, diladi to kratos na apofasizei tin diaxirizei tis perioysias
Ego os aplos xeimariotis epitrepse moy na diafoniso.
Erotisei 8 toy stefaneli:
8. An ne, poy zimiononete to albaniko ethnos?
Apantisi toy toy Kavalari:
Θα ήθελα να θέσω και ένα τελευταίο θέμα. Πάντα σε αυτά τα θέματα (μειονότητας) υπάρχουν δύο βασικοί παράμετροι, ο λαός και ο χώρός όπου ζεί ο λαός. Στην περίπτωση μας, ο λαός έχει δείξει ότι έχει πολύ μεγάλη σχέση με την Ελλάδα, μιλάει ελληνικά, είναι χριστιανοί ορθόδοξοι οι περισσότεροι από εμάς και όχι τυχαία, όπως ανέφερα και παραπάνω, κράτησε αυτές τις παραδόσεις. Ο χώρος όπου ζεί αυτός ο λαός, όμως, είναι στην Αλβανική επικράτεια. Οπότε, θα ισχύσουν οι νόμοι του Αλβανικού κράτους. Εάνθέλουμε να αλλάξουμε τους νόμους, ναι, ας τους αλλάξουμε, αφου ψηφίζουμε και εκεί. Δηλαδή με αυτην την λογική, ας πούμε ότι η Χειμάρρα γίνεται αυτόνομη, και αρχίζουμε και ψηφιζουμε τους δικούς μας νόμους πλέον. Και σε μια μερίδα του κόσμου δεν αρέσει κάποιος νόμος. Τι θα πρέπει να κάνουν, να ζητήσουν και αυτοί αυτονομία με την σειρά τους; Το λέω έτσι χονδροκομμένο, για να τονίσω ότι δεν είναι η λύση της Χειμάρρας η αυτονομία της. Εγώ πάντος δεν ψήφισα Μπολλάνο για να γίνει η Χειμάρρα αυτόνομη, ψήφισα Μπολλάνο για να μπορέσει να λύσει το ιδιοκτησιακό, όπως υποσχέθηκε προεκλογικά με αγώνες στις αλβανικές αρχές. Θα μου πείτε δεν γίνεται τίποτα έτσι. Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτομάτος ότι θα πρέπει να "κοιτάξουμε" προς την Ελλάδα. Υπάρχουν και όργανα πάνω από την Ελλάδα που μπορούν να κρίνουν την υπόθεση αυτή.
Koment toy Stefaneli:
Pali edho soy bgenei to syndromo toy antielenismoy poy xreonei stin Eladha se oti simbenei stin xeimara. Katarxin apo to stoma ypsiloy stelexoy tis Eladhas akoysame (ego to idha sto video) oti i Eladha dhen zitaei allagi sinorvn. Kai malista ayto nomizo oti einai o logos poy kathisterei tin anagnorisi tis aneksartisia toy Kosobo an dhen exei gnoristi prin apo to Simoylio tis asfalias. Ara edho blepoyme oti i mikri Eladha se anastima ipostireizei tin nomoimoi taksi sto kosmo. Ara afise tin Eladha ekso apo afti ti sizitisi.
Kai einai llathos i antilipsi poy exete oti oi Xeimareoi zitoyn lisi ekso apo toys nomoys toy kratoys. An ontos isxioyn ta legomena soy apo to 1-3 poy ta ksanales kai sto 8, tha pei oti dhexeste oti to Albaniko kratos prepei na anagnorizei tin xeimara os eleniko mionotita kai os toyti na efarmozi tin karta tov anthropinvn dikaiomaton poy exei ypograpsei. Oi ximareoi zitoyn na efarmozete to arthro toy sintagmatos gia tis perioysies.
Gia peretero diefkrinisi px o albanikos nomos lei oti i koinotikoi gi dinete mono gia stratiotikes enkatastaseis kai dimosia kinofeles erga.Giati omos stin toyristiki xeimara exoyn valei xeroi oloi oi mafiozei tis politikis?
Ara me tin apli moy skepsi ego tha simfonoysa me kapion alo sxoliasti oti tipika "thembra e Akilit" eiani oi perioysies. Kai o dimarxos panta opos lei enas sxoliastis enoei mallon to "self-menagement" kai oxi aytonomia
poy to mono poy tha allaze mexrei tora tha itan na exei diko toys strato kai den akoystike mexrei tora kati tetio apo to dimarxo.
Kai pali tha symfonoysa os elenikis katagogis oti kai se ayti tin periptosi se kanena tropo dhen inai anti alvaniko na zita enas mionotikos aytonomia.
Kai an pragmati eniothes pote oti exeis eleniki katagogi, tha eprepe na katalavaeis oti i aftonomia dhen zimionei to albaniko kratos, ayto afora ton sygnekrimeno symferon
mias mionotitas otan yparexei alazonia apo to kratos.
Px aytonomia eixe kai to kosovo apo 1968 mexeri 1989 (i -1990 dhen thimame kalla) ekei omos efarmozontan akribos oi nomoi tis Serbias kai oxi tis Albanias. Ksereis esei kapio kosovaro poy efeyge ekso na eixe albaniko diavatirio tote? Ara mi parasierese na les anakrivies poy ekstomisoyn kapoi poy exoyn ikonomika symferonta stin Xeimara. Kai o dimarxos kata tin gnomi toy ekane mexerei tora ayto poy yposxethike stin ekstratia toy: prospatthei na diatirisei tin perioysia tis xeimaras gia toys xeimariotes. Afto einai to megalo plenektima toy dimarxoy.
Ara i antilispei poy exeis gia tin aytonomia dhen simenei oti kapoio mionotita zitaei alagi synoron opos nomizeis. Kalla einai na diavazeis ligo apo eggires piges kai oxi apo doparismenoys dimosiografos.
H xeimara kitaei apo tin Eyropi o poy einai kai Elladha. Ara to thema tis aytonomias dhen afora tin Elladha, afora tin xeimara kai me kanena tropo dhen einai anti-albaniko.
An dhexomaste tin ypothesi poy kanete oti i Xeimara exei aytonomia, diladhi apokta i ximara to kthestos poy eixe apo to 1500 (dhen ksero tin akrivi imerominia pote i toyrkia dextike toys benomoys-Venomet e himares), dhen eidhame gia 500 xronia tetoia diaspasi poy les esei oti mporei na simbei. Giati tha eprepe na sibei tora ali diaspasi ?
Omos ego tonizo oti dhexome tin antilipsi enos poy leei sto minima toy oti o dimarxos toneizei theloyme "self-menagement" dialadhi ayto-diaxirisi kai mallon afto tha eline olla ta themata.
Ara tha elega oti i Ximarei einai kali polites tis Albanias (opos elege kai o k. Kassimis) kai pinikopioyntai (opos lei kai o k Dule) akribos epidhei theloyn na efarmostoyn oi graptoi nomoi tis Albanias.
Edho klino ta sxolia moy kai soy efxomai kalo pasxa.
O Stefanelis.
Post a Comment