Kush kerkon te largoje bustin e deshmorit te Gjuhes greke Aristotel Guma?

H προτομή του εθνομάρτυρα Αριστοτέλη Γκούμα

Procedeengs of The III Panhimarjot Conference -

http://www.himara.eu/adver/KHimariot/konferenca3_1.html

Llambro Ruci shvlefteson "argumentat" e Kristo Frasherit, Luan Malltezit, Shaban Sinanit etj

Le të thonë sa të duan Kristo Frasheri, Luan Malltezi, Shaban Sinani etj.se gjuha e parë në Himarë është shqipja dhe më pas greqishtja. E kjo është thënë qartësisht, por vendosmërisht, pa ekuivoke dhe duke e faktuar

Regjistrimi i popullsise-Presidenti Topi: presione nga qarqe ultranacionaliste

“Ndjeshmëria e madhe është sepse nga individë të qarqeve ultranacionaliste tentohet të bëhet një politikë presioni dhe deformacioni të një procesi që duhet të jetë nacional dhe ligjor” Presidenti la të kuptohej se ai ishte ishte edhe për deklarimin e lirë të etnisë dhe fesë

Ivanov: "ende në rajonin tonë qarqet ultranacionaliste veprojnë në dëm të vendeve të tjera".
(Shqip)

In contrast with 52-personality peticion, in the report of Europian Commission it is said that:

There is a lack of accurate data on minorities in Albania. This situation is expected to be addressed by the conduct of a population census in 2011, respecting international standards including the principle of free self-identification. This census will include optional questions on the ethnic origin, religious affiliation and mother tongue of respondents.

Pse nuk i jepet shtetesia shqiptare fortlumturise se tij Anastasios?

Lufta midis civilizimeve ne Shqiperi e gjen shprehjen ne luften frontale te qarqeve ateiste dhe antikrishtere qe perfaqesohen deri ne kupolen e shtetit per 20 vjet rresht dhe kontrollojne totalisht mediat.
S ipas raportimeve te ShIK-ut dhe shtypit, fondametaliste musilmane kane marre shtetesi shqiptare, kurse kryepeshkopi dekorohet nga Presidenti por ende nuk i ploteson kushtet per shtetesi megjthe qendrimin permanent prej 19 vjetesh ne Shqiperi !!!!


Sunday, October 31, 2010

Συνέντευξη του Έλληνα Γενικού Πρόξενου Κορυτσάς κ. Θεόδωρου Οικονόμου

Αναδημοσίευση από:toorama.blogspot.com

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

- στον εκδότη Θόδωρο Βεζιάνη -

"Η ΚΟΡΥΤΣΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"

· - Ποια είναι τα συναισθήματά σας, ερχόμενος στην υπέροχη αυτή πόλη της Κορυτσάς, στην πόλη με πολιτισμό, ιστορία, φυσικές καλλονές, αλλά και στην πόλη που σχεδόν όλοι οι κάτοικοί της, ορθόδοξοι, μουσουλμάνοι, Έλληνες ( συμπεριλαμβανόμενοι και οι χλαχόφωνοι Έλληνες), αγαπούν την Ελλάδα και το εκδηλώνουν αυτό με διάφορους τρόπους;

=Γ.Πρόξενος: Η πόλη της Κορυτσάς μου ήταν γνωστή από την ιστορία, ως η πρώτη πόλη στην Ευρώπη, η οποία απελευθερώθηκε από τις δυνάμεις του άξονα. Μου ήταν επίσης γνωστό ότι, προ του καθεστώτος του Χότζα, σχεδόν όλοι οι βλαχόφωνοι κάτοικοί της και όχι μόνο, ήταν Έλληνες. Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά μου έταξα ως κυριότερο στόχο μου την αναζήτηση της ελληνικής συνείδησης του πληθυσμού.
- Στην Κορυτσά βιώνει ένα από τα εκλεκτότερα κομμάτια του ελληνικού έθνους, ο Βλαχόφωνος Ελληνισμός, που κουβαλάει μαζί του την ένδοξη ιστορία της Μοσχοπόλεως, του μεγαλύτερου πολιτιστικού κέντρου των Βαλκανίων. Όμως τα γεγονότα μετά από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και ειδικά μετά από το απαίσιο κομμουνιστικό πέρασμα μισού αιώνα στην Αλβανία, προσπάθησαν με κάθε τρόπο να σβήσουν αυτόν τον Ελληνισμό, ο οποίος τώρα ξαναβρίσκει τις ρίζες του. Τι έχετε να μας πείτε γι’ αυτό το πρόβλημα ;

= Γ.Πρόξενος: Είναι γεγονός ότι το μεγαλύτερο τμήμα του Ελληνισμού της Κορυτσάς αποτελείται από το βλαχόφωνο στοιχείο. Εναντίον των ατόμων αυτών εστράφει κυρίως το καθεστώς Χότζα με διάφορους τρόπους (π.χ. αλλοίωση ονομάτων, κατάργηση ελληνικής εκπαίδευσης, απαγόρευση αναγραφής ελληνικής εθνικότητας στα κατά τόπους ληξιαρχεία κ.ά.). Στα κακά που άφησε πίσω το καθεστώς αυτό θα πρέπει να προστεθεί και ο φόβος της ελεύθερης έκφρασης της ελληνικότητας των βλαχόφωνων και αυτό είναι σήμερα ο κυριότερος εχθρός, τον οποίο αντιμετωπίζουμε, διότι ο φόβος αυτός έχει ριζώσει στις ψυχές των ανθρώπων μετά από 50 χρόνια στυγνής καταπίεσης.

· - Τι προσπάθειες γίνονται για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Κορυτσά ;

= Γ.Πρόξενος: Στην Κορυτσά η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ακολουθεί δυο δρόμους: Ο πρώτος αφορά τα Ελληνικά Εκπαιδευτήρια «Όμηρος», τα οποία ασχολούνται με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεντρώνουν σήμερα 450 μαθητές περίπου. Ο άλλος δρόμος αφορά τα Ελληνικά Φροντιστήρια «Αριστοτέλης», τα οποία απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και φιλοξενούν περισσότερους από 500 ενδιαφερόμενους στην εκμάθηση της Ελληνικής. Οι δύο αυτοί θεσμοί λειτουργούν εδώ και αρκετά χρόνια στην Κορυτσά με μεγάλη επιτυχία.

· - Τι θα λέγατε για ένα γενικό βιβλιοπωλείο στην Κορυτσά, το οποίο θα έχει ελληνικά βιβλία, αλβανικά και άλλων γλωσσών, όπως και εφημερίδες διάφορες, του εδώ Ελληνισμού, της Ελλάδος και σε διάφορες άλλες γλώσσες;

= Γ.Πρόξενος: Πιστεύω ότι θα είχε επιτυχία, διότι ημερήσιος τύπος στην Κορυτσά δεν υπάρχει, ενώ ο ξένος τύπος και οι ξένες εκδόσεις είναι δυσεύρετες.

· - Πως εξελίσσεται η επιχειρηματική παρουσία της Ελλάδος στην Κορυτσά και γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή;

= Γ.Πρόξενος: Υπάρχει σημαντική ελληνική επιχειρηματική παρουσία από τα πρώτα σχεδόν χρόνια μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος. Οι Έλληνες επιχειρηματίες στην περιοχή προέρχονται κυρίως από το χώρο της Δυτικής Μακεδονίας.
·
- Μάθαμε πως ενδιαφέρεστε για μια υγειή Ομόνοια. Τι μπορείτε να μας πείτε γι’ αυτό το θέμα ;

= Γ.Πρόξενος: Εις ότι αφορά την Ομόνοια στην Κορυτσά, η έλευσή μου στην πόλη την βρήκε εντελώς αποδυναμωμένη, με ένα σύνολο ενεργών μελών λιγότερα από 100. Επιπλέον η οργάνωση ταλανιζόταν από σκάνδαλα, διαφθορά και σχεδόν πλήρη κοινωνική απαξίωση. Μετά από πολλές σημαντικές προσπάθειες που κατέβαλαν ορισμένα δυσαρεστημένα με την κατάσταση αυτή μέλη, τα οποία έλαβαν τη στήριξη του Γεν. Προξένου, η κατάσταση έχει βελτιωθεί άρδην. Σήμερα η Ομόνοια Κορυτσάς έχει περισσότερες από 300 αιτήσεις εγγραφής, έχει εκδώσει 700 νέες ταυτότητες μέλους και λειτουργεί παραρτήματα σε Ερσέκα, Λεσκοβίκι, ενώ διοργανώνει και τη λειτουργία νέων σε Πόγραδετς και Μπιλίστι. Η ανταπόκρηση της κοινωνίας στη μεγάλη αυτή προσπάθεια είναι συγκινητική.




No comments: