Sunday, May 06, 2007

Comment::Marredheniet greko-shqiptare

Ngërçi midis së kaluarës, së tashmes dhe së ardhmes


Nga Enri Hide*
06-05-2007 (Shekulli)

Çfarë është identiteti kombëtar dhe si ai është krijuar në rastin e shumicës së vendeve ballkanike? Gjithkush që përpiqet të kuptojë conceptual framework dhe filozofinë në të cilën mbështeten marrëdhëniet midis Shqipërisë dhe Greqisë, duhet t'i japë përgjigje kësaj pyetjeje themelore. Në fakt, identiteti kombëtar Grek dhe ai Shqiptar kanë bazë perceptimin e kundërt. Ata mbartin në një farë mënyre negativitetin në perceptimin e njëri-tjetrit. Kjo është tipike e procesit të identitetit shtetformues, ku bashkësitë sociale e përcaktojnë veten duke mohuar/nëpërkëmbur identitetin e "tjetrit". Kështu në thelb të historisë së popullit shqiptar, atij grek, apo dhe te tjerëve gjendet lufta për mbijetesë, kundër "të tjerëve". Identiteti përcaktohet si "e kundërta e të tjerëve" (respektivisht mosqenia shqiptar, apo mosqenia grek). Kjo gjen shpjegimin e saj në kërcënimin e përjetshëm për humbjen e ADN-së sociale të dy vendeve tona.

E vërteta është se vendet ballkanike kanë prodhuar shumë histori gjatë procesit të tyre identitet-formues. Aq histori saqë strukturat e tyre moderne shoqërore nuk kanë qenë të afta të konsumojnë. Kështu "tepricat" e këtij "konsumimi historik" janë kthyer vetvetiu në nacionalizëm. Ky nacionalizëm ka marrë shpeshherë forma ekstreme. Por është një nacionalizëm artificial i prodhuar nga procesi historik dhe aftësitë sociale shoqërore të shoqërive tona. Natyrisht që gjatë proceseve historike kanë ekzistuar tendenca të tilla, të cilat janë shfaqur me forma të ndryshme, shpeshherë të manifestuara nëpërmjet përdorimit të dhunës. Reminishencat e kësaj të kaluare historike janë të pranishme dhe sot. Ato dalin në sipërfaqe sa herë që amplitudat politiko-diplomatike në marrëdhëniet midis Shqipërisë dhe Greqisë alternohen. Ky vektor, që në njërin krah gjen nacionalistët dhe në tjetrin "të moderuarit" (ata që shohin të ardhmen e përbashkët të dy vendeve tona në familjen evropiane) është faktori përcaktues i perceptimit të opinionit publik në të dy vendet për njëri-tjetrin. Për fat të keq rrallëherë ai gjendet në balancë.

Synimi i gjetjes së balancës duhet të jetë përcaktuesi në politikën midis dy vendeve. Porrruga drejt saj po vonon të duket në horizont. Afrimi dhe njohja midis dy kombeve mbetet peng e të kaluarës e cila duket se përpiqet të hedhë rrënjë në të tashmen. Nuk po argumentoj këtu se vendet dhe popujt tanë nuk njohin njëri-tjetrin. Por se kjo njohje, e cila duhet të fillojë nga elitat politike dhe perceptimi i tyre për marrëdhëniet dypalëshe, ka ngelur peng i "nacionalizmave" të vjetra ballkanike. I atyre ideologjive ekstremiste që duket sikur kanë dalë nga pluhuri i historisë evropiane dhe po mbizotërojnë të kënaqura në konstatimin se "dollapi i historisë së nacionalizmit" nuk është mbyllur ende në këtë pjesë të Ballkanit. Impakti i ekstremeve të spektrave politikë në opinionet publike të të dy vendeve, i shumëfishuar nëpërmjet mediave, shpeshherë të veshura me mantelin e "nacionalizmit romantik", ka përcaktuar gjatë periudhës së Pasluftës së Ftohtë dhe derimë sot perceptimet e shoqërisë shqiptare dhe asaj greke. Amplituda e polarizimit është e përkohshme për faktorët opinion-formues politikë të të dy vendeve, duke pasur parasysh se ata janë "variabla të varur" (nga faktorë përtej marrëdhënieve të ngushta dypalëshe)dhe gjuha politike e tyre është e përkohshme. Por impakti në opinionin publik dhe polarizimi i tij në të dy vendet vazhdon më gjatë, duke mbartur në vetvete "paaftësinë" e strukturave shoqërore të konsumojnë historinë dhe të kalojnë përtej saj, drejt perceptimit evropian të historisë.

Ata që shohin marrëdhëniet midis Shqipërisë dhe Greqisë të shkëputura nga proceset ballkanike dhe ato euroatlantike do gabonin rëndë në arsyetim dhe, për rrjedhojë, dhe në konkluzion. Ridimensionimi i prioriteteve strategjike të disa prej fuqive të mëdha, i përshpejtuar sidomos pas rikonfigurimit strategjik që SHBA-të ndërmorën pas 11 Shtatorit 2001, ndikuan dhe në nënsistemin ballkanik. Duke pasur gjithsesi në mendje se marrëdhëniet politiko-diplomatike të viteve të fundit midis Greqisë dhe Shqipërisë janë normalizuar dhe ndërthurur në përcaktimin e integrimit euroatlantik të Shqipërisë dhe mbështetjes së Greqisë në këtë rrugë, mund të themi se, të paktën në nivelin politik dhe atë ekonomik loja e vjetëruar disi e "zero-sum thinking" ja ka lënë vendin logjikës së përfitimit të dyanshëm nga normalizimi në nivel politiko ekonomik. Ky fakt dëshmon se, të paktën në nivelin e elitës politike që drejton dy vendet, reminishencat e të kaluarës historike duket sikur po ja lënë vendin një tjetër procesi identitet-formues – atij të përafrimit politik në bazë të filozofisë së fqinjësisë së mirë dhe perspektivës së integrimit në strukturat e BE-së dhe NATO-s.

Ndërkohë, në nivelin e opinionit publik, marrëdhëniet midis dy vendeve vazhdojnë të jenë pre e së kaluarës dhe e dyshimit, gjë e cila dëshmon aftësinë e kufizuar "konsumatore" të historisë, e cila ka në të dy vendet tendencën të idealizohet dhe të përdoret si argument kryesor arsyetimi në krahasimin midis dy vendeve. Ky rreth vicioz i perceptimit të historisë ka filluar të bëhet pengesa kryesore filozofike e dy shoqërive tona, e cila sot i ato mban të mbërthyera në ngërçin e së shkuarës dhe i krijon një perde të turbullt që pengon të shohin të ardhmen.

*Autori është pedagog i Shkencave Politike në një universitet privat nëTiranë

6 comments:

Mizi Margueron said...

Përshëndetje, emri im është Debora Mary Unë jam nga Tirana, por unë shkoj në Parkun Kombëtar Waterton Lakes Kanadë me burrin tim. Fjalët nuk mund të shpjegojnë se sa i ngazëllyer unë jam për rivendosjen e martesës sime të thyer dhe tani burri im është tërësisht mbrapa pasi më ka lënë mua dhe fëmijët tanë për një grua tjetër. Ne kemi qenë të martuar për shtatë vjet dhe gjatë martesës kemi pasur një seri luftarake që na persekutuan derisa më në fund ai u largua me mua dhe fëmijët tanë dhe shkoi në Australi për të qenë me një grua tjetër. ai bllokoi të gjitha mjetet e komunikimit që i bën ato të pavlefshme. Mësova se jeta ime kishte mbaruar dhe fëmijët e mi mësuan se kurrë nuk do ta shihnin më babanë e tyre. Unë u përpoqa të jem i fortë vetëm për fëmijët e mi, por nuk munda të kontrolloja dhimbjet që më mundonin zemrën time, unë u konsumova nga trishtimi dhe dhimbja, sepse unë me të vërtetë e desha. Çdo ditë dhe natë mendoj për të dhe gjithmonë doja që ai të kthehej me mua, unë isha fjalë për fjalë duke u çmendur dhe kishte nevojë për një ndërhyrje hyjnore, kështu që i thashë secilit prej problemeve të mia një miku im i cili dikur kishte sfida të ngjashme në të jeta martesore. Ajo më ka referuar një emri shumë të fuqishëm me emrin DrIgbinovia. Ajo tha se ai ishte arsyeja e vetme për lumturinë që ajo po shijonte në këtë ditë Drigbinovia mund të ndihmojë, marrëdhëniet e thyer ajo tha se unë kam për ta vënë atë në try.I kontaktuar atë në E-Mail-Adresse doctorigbinovia93@gmail.com dhe ai më dha udhëzime se çfarë të bëja dhe kështu bëra, atëherë ai bëri një magji dashurie për mua. Për habinë time më të madhe, pas tre javësh, burri im më thirri dhe më tha se na mungonte aq shumë sa fëmijët, isha aq i befasuar, zemra ime u mbush me gëzim dhe ngazëllim dhe fillova të hijeshim lotët e mi. Ai kërkoi falje për gabimin e tij dhe kërkoi falje për dhimbjen që shkaktoi mua dhe fëmijët. Kështu u kthye tek ne, me shumë dashuri dhe gëzim, dhe që nga ajo ditë, martesa jonë tani ishte më e fortë se më parë. Falënderime për Drigbinovia, ai është njeri shumë i fuqishëm, prandaj vendosa ta tregoja historinë time për hir të atyre grave dhe burra që përjetuan atë që ndodhi. Unë dua që ju të dini se ka një zgjidhje. Drigbinovia është zgjidhja, një spellcaster i vërtetë dhe i fuqishëm që u lut për të jetuar një kohë të gjatë për të ndihmuar gratë dhe fëmijët në kohën e tyre të dhimbjes. Dhe gjithashtu ka spells për shërimin e HIV, kancerit, etj TË MIRA TË MIRA,

Anonymous said...

Emri im është Carla Houston
. Unë jam aq i ngazëllyer Martesa ime e thyer është rivendosur ish burri im është kthyer pasi ai më la mua dhe 2 fëmijët tanë për një grua tjetër. Unë isha aq i lumtur që takova Dr Ilekhojie se si ai ndihmon shumë njerëz për të sjellë përsëri Lover kështu që unë të kontaktoj atë për të ndihmuar mua gjithashtu. kjo ishte mënyra se si Dr Ilekhojie më ndihmoi që ta kthej burrin tim. Një falënderim i madh për ty Dr Ilekhojie sepse kurrë nuk kam menduar që ish burri im do të kthehet tek unë kaq shpejt me magjinë tënde. Ju jeni më i miri dhe më i madhi në botë. nëse jeni këtu dhe keni nevojë për ish të dashurin tuaj ose burri juaj është transferuar në një grua tjetër, mos qani më, kontaktoni këtë magji të fuqishme tani. Faleminderit! Email: (gethelp05@gmail.com) ose telefononi +2348147400259

Anonymous said...

Emri im është loana dhe jam këtu për të falënderuar DR DAWN për ndihmën e tij për të shpëtuar marrëdhënien time. I dashuri me la sepse isha i shpejtuar dhe e kam luftuar disa here per shkak te pasigurive duke mos e pare asnjehere afer zonje. Nuk mund të gjeja një mënyrë më të mirë për ta bërë atë të kthehej tek unë dhe DR DAWN erdhi në shpëtimin tim. Kur e kontaktova, ai më tha gjithçka që duhej të dija se si do të rikthehet dashuria dhe lidhja mes meje dhe burrit tim. Unë u binda dhe ai e bëri punën pa hezitim dhe menjëherë pas 48 orësh më thirri i dashuri. Jam e lumtur dhe plot jetë për shkak të mirësisë së DR DAWN. I bëj thirrje kujtdo që ka probleme të kontaktojë me të tani dhe ai me siguri do t'ju ndihmojë.
dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp: +2349046229159

July Sector said...

Sektori i ditës së mirë të korrikut:
Nëse jeni të zhgënjyer nga një magjistar tjetër ose keni nevojë për ndonjë lloj ndihme, unë dua që ju të merrni fjalën time dhe të kontaktoni Dr Ogundele për zgjidhjen e problemeve tuaja të marrëdhënies, sepse ai më ndihmon të kthej burrin tim pas rastit të divorcit dhe ai mund të sjellë përsëri Ish-partneri juaj brenda 24 orëve, ky njeri është shumë i fuqishëm, ai e ktheu burrin tim brenda 24 orëve dhe magjitë e tij janë të padëmshme. Kontaktoni me të në WhatsApp, Telegram ose Viber: +27638836445. Ky postim është një shenjë vlerësimi për Dr Ogundele për mbajtjen e fjalës së tij.

Anonymous said...

Martesa ime ishte pothuajse në pikën e fundit kur pashë një koment për një burrë të quajtur Dr. DAWN i cili i ndihmon njerëzit të kthejnë bashkëshortin e tyre dhe e kontaktova për fatin tim që ai bëri një magji pas 24 orësh që i dashuri im u kthye tek unë që atëherë martesa ime ka kam qenë i qëndrueshëm, faleminderit për gjithçka që bëri për mua, mund t'ju siguroj që të kontaktoni me të,
ai është i aftë me magjitë e mëposhtme:
* magji dashurie
* magjitë e martesës
* magji e parave
* magji fati
* Magjitë e tërheqjes seksuale
* Magjia e kurimit të SIDA-s
* Shpella e kazinosë
* Shpellat e mallkuara u hoqën
* Drejtshkrimi i mbrojtjes
* Magjia e Lotarisë
* Magjitë me fat
* Magjia e fertilitetit
* Unaza e telekinezës
WhatsApp: +2349046229159

Email: dawnacuna314@gmail.com

Anonymous said...

Jeni i dashuruar 💕 me dikë dhe ai/ajo nuk ia kthen gjestin, i frustruar për shkak të një ndarjeje 💔 atëherë mund ta përdorni këtë për të tërhequr atë të dashuruar në jetën tuaj. Rikthen ish-in tuaj dhe ndihmon në zgjidhjen e martesave të prishura. Mjetet juridike të infertilitetit dhe infeksionit. Jeta është shumë e shkurtër për të qenë të pakënaqur. Mendoni për këtë. Ju meritoni lumturinë dhe dashurinë maksimale.
Shënim: kjo është krejtësisht e padëmshme dhe nuk ka efekte anësore.
kjo eshte zgjidhja
👇👇👇
WhatsApp +2349046229159