Tuesday, June 19, 2007

Synedrio






























Father Kosma KaravelaPresident Galitsis, Right Demetrios Koutoulas, secretary

Του ανταποκριτή μας Θεοδώρου Καλμούκου ΒΟΣΤΩΝΗ.

Αρχισαν την Πέμπτη οι εργασίες του 35ου συνεδρίου της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής, η οποία ιδρύθηκε πριν
από 65 χρόνια στην πόλη Γούστερ της Μασαχουσέτης και της έχει προσδοθεί η προσωνυμία «πρωτεύ-
ουσα» του ηπειρώτικου Ελληνισμού των Ηνωμένων Πολιτειών.

Την ευθύνη της διοργάνωσης του συνεδρίου έχουν οι ηπειρωτικοί σύλλογοι του Γούστερ «Ενωσις»,
με πρόεδρο τον κ. Αρη Φέλη και το γυναικείο τμήμα «Χορός του Ζαλόγγου», με πρόεδρο την κ. Κατερίνα
Τσίγκα, ενώ πρόεδρος της Διοργα νωτικής Επιτροπής είναι ο κ. Φώτιος Γκάνιας.
Ο πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, προϊστάμενος της μεγαλώνυμης κοινότητας του
Αγίου Σπυρίδωνα, ανέπεμψε προσευχή κηρύσσοντας την έναρξη του συνεδρίου, ενώ απευθυνθείς προς
τους συνέδρους, είπε πως «είσθε δραστήριοι άνθρωποι του Χριστού». Τους συνεχάρη για την αφοσίωσή τους στην ορθόδοξη πίστη και ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, λέγοντας χαρακτηριστικά «συγχαίρω την Πανηπειρωτική Ομοσπονδία για το σπουδαίο έργο της».
Αμέσως μετά, η Ολομέλεια εξέλεξε παμψηφεί προεδρεύοντα του λείς και πλήρως ελεύθεροι. Οσοι
έχουν μείνει στα πατρογονικά εδάφη και δεν ήλθαν προσωρινά (;) στην Ελλάδα, αγωνίζονται μέσα σε
συνθήκες καχυποψίας και συστηματικού εκφοβισμού».
Ο κ. Σέρβος εντόπισε τα υφιστάμενα προβλήματα των Βορειοηπειρωτών, λέγοντας πως «διατηρούνται ακόμη οι μειονοτικές ζώνες, όπως καθορίσθηκαν από τον Χότζα και τον Αλία, κι έτσι η Αλβανία επιτρέπει ελληνικά Δημοτικά Σχολεία μόνο σε 99 χωριά, τα οποία ανήκουν σ’ αυτή
την αυθαίρετη ζώνη. Οι μεγαλύτερες πόλεις όπου ζει ελληνικό στοιχείο καταφεύγουν στην λύση των φροντιστηρίων ελληνικής γλώσσας με την βοήθεια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ή χριστιανικών σωματείων της Ελλάδος».
Στην διάρκεια της αναφοράς του, ο κ. Σέρβος προέβη στην αποκάλυψη πως «ακόμη και εκεί όπου λειτουργούν δημοτικά σχολεία στην Ελληνική γλώσσα, τα παιδιά των Βορειοηπειρωτών υποχρεούνται να διδαχθούν βιβλία Ιστορίας και Γεωγραφίας με ανθελληνικό περιεχόμενο
και με αναφορά σε Αλβανικές διεκδικήσεις που φθάνουν μέχρι την Πρέβεζα». Αποκάλυψε ακόμα πως «σε περιοχές, όπως η Χιμάρα και οι Αγιοι Σαράντα, μπουλντόζες των κρατικών οργάνων κατεδαφίζουν κτίρια και καταστήματα τα οποία κατά σύμπτωση (;) πάντα ανήκουν σε Βορειοηπειρώτες».
Μιλώντας για την Ορθόδοξη Εκκλησία, ο κ. Σέρβος είπε πως «παρά τη βελτίωση της κρατικής συμπεριφοράς έναντι του λαμπρού Ορθόδοξου Αρχιεπισκόπου κ. Αναστασίου, ‘άγνωστοι’ συχνά καταστρέφουν ναούς και εγκαταστάσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας», ενώ αποκάλυψε πως «με δικαστική απόφαση ο ορθόδοξος ναός της Πρεμετής αφαιρείται από την Εκκλησία
για να χρησιμοποιηθεί ως πολιτιστικό κέντρο, όπως γινόταν επί κομμουνισμού».
Ο κ. Σέρβος στην αναφορά του έθεσε το θέμα του αριθμητικού μεγέθους του βορειοηπειρωτικού Ελ-
ληνισμού και της καταμέτρησης του πληθυσμού γενικότερα, τονίζοντας πως «μέχρι τώρα δημοσιεύονται διάφορες εξωπραγματικές αλβανικές στατιστικές που παρουσιάζουν την
ελληνική εθνική κοινότητα σαφώς μικρότερη από το πραγματικό της μέγεθος. Εξάλλου, οι Αλβανοί αρνούνται να προσμετρήσουν στην ελληνική μειονότητα τον βλαχόφωνο Ελληνισμό, ο οποίος έδωσε μεγάλους εθνικούς ευεργέτες και αποτελεί σήμερα μια ζωντανή πολιτιστική και οικονομική παρουσία, κυρίως στις περιοχές της Κορυτσάς και Αυλώνος. Το δεύτερο πρόβλημα είναι η ιστορική αλλοίωση που επιχειρείται από διάφορες προπαγάνδες αλβανικής προελεύσεως». Κατήγγειλε ότι
«επιχειρούν αφενός μεν να παρουσιάσουν τους Ελληνες Βορειοηπειρώτες σαν εισαγόμενους κι όχι γηγενείς και αφ’ ετέρου να προκαλέσουν αντιπερισπασμό σε βάρος της Ελλάδος, μιλώντας για Τσάμηδες και άλλες ανύπαρκτες μειονότητες» και υπογράμμισε πως στόχος των προπαγανδών είναι να ξεχασθεί ή και σταδιακά να ξεριζωθεί η εκεί ελληνική παρουσία και μετατοπισθεί το
βάρος σε τεχνητές ή φανταστικές αλβανικές μειονότητες στην Ελλάδα».
Ο κ. Σέρβος τόνισε: «Mην ξεχνούμε ότι μετά τους βομβαρδισμούς του 1999 και τη δρομολόγηση
της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου έχει ανοίξει ο ασκός του Αιόλου στα Βαλκάνια που φέρει το όνομα aλβανικός αλυτρωτισμός». Είπε ακόμα πως «η Ελλάς ως ευρωπαϊκή δύναμη στηρίζει τη σταθερότητα των συνόρων στα Βαλκάνια. Αν όμως με αφορμή το Κοσσυφοπέδιο κάποιοι άλλοι θελήσουν να προκαλέσουν ευρύτερη αναστάτωση, τότε θα πρέπει να έχουμε αποτρεπτικές λύσεις. Να θυμίζουμε στα Τίρανα το Πρωτόκολλο της Κερκύρας του Μαΐου του 1914, το οποίο υπέ-
γραψε η Αλβανία και οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής και προβλέπει μία μορφή ευρείας αυτονομίας εντός αλβανικών συνόρων για τους Ελληνες της Βορείου Ηπείρου».
Ακολούθησε ευρεία συζήτηση επί του θέματος και ακούσθηκαν διάφορες απόψεις από τους συνέ-
δρους και τους πρώην προέδρους της ομοσπονδίας, όπως για την διπλή υπηκοότητα του Βορειοηπειρωτών, την εντατικότερη δραστηριοποίηση της Πανηπειρωτικής στην Ουάσιγκτον, για την ανάγκη διεθνοποίησης του Βορειοηπειρωτικού, την καταμέτρηση του πληθυσμού ώστε να εξαχθούν οι αριθμοί και τα στατιστικά στοιχεία των Βορειοηπειρωτών.

Ο ιερέας Κοσμάς Καραβέλλας από την κοινότητα των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης της πόλης
Ανάπολης του Μέριλαντ, ο οποίος ηγείται και του εκεί Ηπειρωτικού Συλλόγου, έκανε πρόταση να αγοραστεί σχολικό λεωφορείο, το οποίο να μεταφέρει τα ελληνόπουλα στο σχολείο στην περιοχή της Χιμάρας «τα οποία πρέπει να περπατήσουν μέσα από δύο βουνά προς το σχολείο τους». Η πρόταση παραπέμφθηκε να εξετασθεί από το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.

No comments: