Ne artikuliin e botuar nga shekulli dt 5 Jenar 2009 gjejme nje pohim qe eshte i kundert me ato qe pohon Kristo Frasheri ne emisionin e Rudina Zhunges te dates 14 maj 2007.
Akademiku pohon se nuk e ka degjuar ndonjehere qe Himara te kete kundershtuar perfshirjen ne shtetin shqiptar (a) kurse mesuesi J. Pali pohon se vetem ne 1921 u be marreveshja e krahines autonome te himares me shtetin shqiptar per tu perfshire prej tij (b)
Pra ose akademiku eshte i pa informuar ose mesuesi (shenimet e te cilit jane botuar si liber) eshte i painformuar. Cilin prej tyre te besojme?
a) Nga emisioni i Rudina Xhunges
R. Xhunga: Gjithkush mund të hyjë në faqen zyrtare të Bashkisë së Himarës, në të cilën shkruhet: "Në 9 shkurt të vitit 1914, himarjotët kundërshtuan planet e Fuqive të Mëdha për t‘i përfshirë brenda kufijve të shtetit shqiptar". Kjo më bën të kuptoj që Himara nuk ishte brenda kufijve të shtetit shqiptar...
b) Shekulli on line Hene, 05 Janar 2009
http://www.shekulli.com.al/news/51/ARTICLE/38898/2009-01-05.html
(J Pali ka vdekur, sipas informimeve, nga fundi i viteve 90-nuk disponojme per momentin vitin e sakte te vdekjes se tij)
...Në kohën që po rrija pa punë në shtëpi, pas ardhjes sime në pranverën e vitit 1921 nga kurbeti, u bë bashkimi i krahinës sonë me qeverinë qendrore të Tiranës, në bazë të marrëveshjes që u bë asokohe në Korfuz, midis përfaqësuesve të shtetit shqiptar dhe të atyre të "Krahinës Autonome" të Himarës.
Ajo kish qenë nën kryesinë e Niko Spiromilos, të vëllaut të majorit të xhandarmërisë greke Spiros, që më 5 nëntor të vitit 1912, zbarkoi në Spile të Himarës me një fuqi të vogël andartësh grekë dhe pushtoi fshatin e Himarës, ku qëndronte një garnizon i vogël turk. Ai kërkoi dhe paritë e fshatrave të tjera të krahinës që vanë e u lidhën me të e u dorëzuan ndaj pushtimit grek.
Kjo ndoshta plotësonte dhe dëshirën e ndonjë pjese të mjaftë të popullatës së krahinës...
19 comments:
Apo tin apopsi poy to blepoyn oi dyo anaferomenoi anthopoi nomizo oti dhen iparxei antifasi.
I Rudina xhunga rotai an alithevei oti "i ximara antistathike" na perilifthei stin Albania" kai o nacionalistis akademaikos K. Frasheri apefige na apantisi stin erotisi kai eipe oti simfona me tin simbasi tis 29 gioylioy 1913 ton megalon dinameon Himara einai sto albaniko kratos. Opos einai fanero afti i paantisi dhen lei tipota ean i himara thelise i oxi na einai sto albaniko kratos.
Eno o dhaskalos J. Pali, an kai me mia dilitiriasmeni glossa, apantai me ta to thanato toy oti pragmati "i himara dhen dhextike na mpi sto albaniko kratos kai mono stis 1921 meta apo mia symbasei perilifthike stin Albania "
O istorikos
Kyritsis, sa vite larg drite je ne kulture, profesionalizem dhe njohuri ne fushen e historise krahasuar me Prof. Kristo Frasherin?! Aq me teper me "faktet" e Shqiptareve te ardhur nga Kaukazi. Dil para pasqyres dhe jepi pergjigje vehtes. Vetem jepi pergjigje te sakte e te sinqerte se genjen veten qe ke perballe e te shikon.
Teksti i meposhtem eshte shkeputur nga Alb-shkenca, autore studjuesja gjermane Inma Pazos e perkthyer nga gjermanishtja nga L. K:
Te dhenat pra nuk jane pergatitur nga ata, por vijne nga studime te
njohura. Te gjitha keto studime jane publikuar ne revista shkencore,
cka nenkupton kontrollin e meparshem nga shkencetare neutrale. Tek
studimet mund te kete qasje gjithkush dhe ato jane te vendosura ne
listen e burimeve.
Statistikat vecse tregojne vec shperndarjen e popujve antike te cdo
vendi, pra cfare rrenjesh ka popullsia e sotshme. Duhet dalluar nga te
ashtuquajturat minoritete etnike ose etni te cdo shteti.
Serbet nuk jane etni tjeter, nje tjeter komb politik po, por me siguri
jo nje etni. Njejte me kete edhe gjermanet ose spanjollet nuk jane
etni. Ky perkufizim eshte i gabuar, ashtu sikurse dhe perkufizimi i
races. Por per politikanet natyrisht qe eshte me e lehte te thone nje
komb = nje race.
Shume njerez perziejne shkencat gjuhesore me gjenetiken. Nje popull, i
cili eshte i afert nga ana gjuhesore me nje popull tjeter, nuk duhet
detyrimisht te jete i lidhur gjenetikisht me te. Kjo madje nuk eshte
keshtu ne shumicen e rasteve. Kjo prejardhje gjuhesore e nje populli
gjithashtu NUK tregon mbi prejardhjen e vertete, sepse gjuha eshte e
ndikuar nga faktore te tjere si politika ose arsimi. Ne Gjermani ka
arritur te hyje gjermanishtja e sotshme e larte per shkak te Bibles se
Luther-it dhe jo per shkak se ky popull ishte me i mire se te tjeret,
te cilet kane folur gjermanisht te thjeshte.
Prejardhja e emrit te vendit gjithashtu nuk ka te beje me prejardhjen
e nje populli. Kroacia ia falenderon emrin e saj popullit te kroateve,
nje fisi sllav, por prej kesaj kroatet nuk jane detyrimisht sllave.
Banoret e pare te nje vendi nuk duhet detyrimisht te pasqyrohen ne
permbajtjen gjenetike te sotshme. Qe te besohet se shqiptare ose
boshnjaket jane te gjithe ilire, per shkak se ata jane pasardhes te
ilireve, eshte teresisht e gabuar. Keta popuj te pare mund te
emigrojne, te shuhen ose te shtyhen nga emigrime te mevonshme.
Asnje vend nuk eshte gjenetikisht homogjen. Qe te besohet kjo gje
eshte jo vetem e vjeteruar, por teresisht absurde. Te gjithe vendet ne
Europe kane perjetuar zhvendosje, imigrime, ose migracione dhe keto
lene diku me shume, diku me pak gjurme ne permbajtjen e sotshme
gjenetike.
Perkufizimi i etnise ose i races eshte i gabuar dhe eshte i rrenjosur
thelle ne koka. Njerezit mendojne akoma ne skema dhe besojne, qe
dikush qe ngjan si jugor nga pamja, duhet te kete rrenje arabe ose
berbere. Pamja percaktohet vec permes pak gjeneve dhe keta mund te
jene trasheguar nga kushedi cili i aferm, i cili madje nuk eshte me
direkt i lidhur me ju. Pamja nuk eshte shenje per prejardhjen.
Nje popull antik politik ose historik nuk duhet te jete detyrimisht
nje nga pikepamja gjenetike. Jo te gjithe popujt antike, te cilet
dikur ndodheshin ne nje vend, mund te dallohen gjenetikisht ose kane
nje singularitet gjenetik.
Nuk jane gjenet qe e shenjojne gjenetikisht nje popull. Ne te shumten
e rasteve kur gazetaret flasin per gjene, ne fakt nuk eshte fjala per
gjene. Jane me siguri mutacione, te cilat ne nje grup njerezish
shfaqen me shpesh se ne te tjere dhe i shenjojne ato gjenetikisht.
Nese nje popull per nje kohe te gjate mbetet vec mes vedi, atehere
zhvillohen keto shenja.
Vetem per shkak se krijohet nje shtet i ri, nuk do te thote qe kemi
automatikisht nje permbajtje tjeter gjenetike. Permbajtja gjenetike ne
Portugali, France dhe Spanje eshte shume e ngjashme dhe keto vende
ekzistojne prej qindra vitesh. Vendet fqinje shfaqin gjithmone
ngjashmeri gjenetike dhe kjo nuk mund te ndryshohet permes ngritjes se
kufijve te rinj.
Edhe njehere ne mbyllje ajo thekson se instituti nuk eshte i motivuar
politikisht dhe se te dhenat ekzistojne qe prej vitesh. Manipulimi
politik vjen prej nacionalisteve, te cilet jane te lidhur shume me
mitet e tyre. Historia mbahet me deshire me mite, por njerezit duhet
ngadale te mesojne qe e verteta duket ndryshe dhe qe nuk njeh kufij
shteterore. Burimet jane ne dispozicion per publikun.
Edhe Kristo Frasheri edhe J. Pali kane shkruar me nje ndjenje te fuqishme nacionaliste duke erresuar anen shkencore te asaj qe kane shkruar. Por ndryshimi midis tyre eshte se K. Frasheri perdor gjeresisht literature te cilen e gatuan sipas nje skeme qe te arrije ne perfunimin e idese qe e ka gati. Kurse historia e J. Palit nuk ka asnje referenc, pra eshte me teper nje ese historike dhe ze vend te rendesishem vleresimi i ngjarjeve sipas botkuptimit socialist te tij. Por po te heqim komentet personale qe ben ai, eseja e tij historike eshte me prane realitetit dhe sakteson ate qe na eshte fshehur prej kohesh nga historia shqiptare, dmth qe himara vetem ne 1921 eshte perfshire ne shtetin shqiptar pas marreveshjes qe perfaqesuesit e saj bene me qeverine shqiptare ne 1921.
Egziston dhe nje fakt qe duhet te merret parasysh, eseja eshte lene ne doreshkrim, (shih art-cafe etj).
Autori qe ishte mesues nuk mund te rrezikonte te shkruante me simpati per himaren e cila pergjithesisht ishte ne konfrontim me shtetin. Ligji per agjitacion e propagande mund ta denonte autorin e nje doreshkrimi qe rastesisht mund te vinte ne vesh te sigurimit. Pra megjithe retushimet qe ka bere ai vete si dhe ata qe kane botuar doreshkrimin e tij, eseja historike e J. Palit permban te verteta historike, kurse libri i K. Frasherit permban deformime historike.
Eshte e kuptueshme qe kur nje akademik ja neneshtron shkencen interesave nacionaliste ai fillon te mos jete me i besueshem, me gjithe gradat qe mund ti jape shteti zyrtar.
O stoxastis
Ku mund ta gjejme librin e J. Palit ?
kondraki
Me duket se po u frijme shume gjerave qe nuk egzistojne. Barba- Jankon e njohim si mesues e burre te respektuar ne zone. Vitet e fundit nga 90-deri ne 97 (ne mos gabohem) i kaloi ne Greqi ne Korfuz ku dhe vdiq. Po te donte e kishte nxjerre librin kur ishte gjalle.
Sa per vjershen qe paraqitet me siper ajo eshte nje marrezi. pyetni po deshet byrazerin e autorit qe e takova para disa muajsh ne Greqi ku merr pension
nga Greqia si gjithe himarjotet e moshuar.
Mehallexhiu
Marrezi pse nje Himarjot shkruan per Himaren e tij?! Per pension grek, nuk besoj se ka shume nevoje Petraqi pasi jeton ne Amerike dhe merr disafish me shume pension se ai grek. Megjithate mund te lexoni dhe librat e historianit nga Dhermiu Foto Bixhili. Apo dhe ky s'eshte i besueshem?! :)
Le ti permbahemi diskutimit rreth librit te z. J. Pali, po mundi te na postoje ndokush ne forme elektronike.
(sa per prejardhjen apo jo ilirie te shqiptareve kjo eshte nje teme tjeter qe mund te diskutohet ne postime te vecanta, ndonse per himarojet kjo nuk ka rendesi. Vec kesaj provat e dy teorive te ciuara nga diskutanet nuk jane te shumta dhe kerkohet mendimi i specialisteve).
Kur u be historian mesuesi i fillores Foto Bixhili? Apo tani qe merr pension ne greqi (e ka pohuar vete ne televizion ne top-chanel-dmth ka deklaruar origjine e tij greke).
Per Bixhilin lexoni nje komement nga bashkefshatari i tij:
http://www.scribd.com/doc/8567654/Historianet-e-Himares-Zonja-Dhe-Doktoringa-Kristaq-Jorgji
Irakliu
Pse ka pak njerez qe shkruajne marrezira per vendin e tyre ? E megjithate byrazeri i shkruesit merr nje pension nga greqia. Postojani atij vjershen e siperme dhe jo neve qe nuk na intereson.
Mehallexhiu
Nuk e kuptoj me disa ketu!. Nese une jap nje emer himarjoti qe flet per historine e Himares, qofte me ane te librave te botuar, qofte me ane te vjershave dhe poemave, c'eshte valle kjo tendenca, deshira, kenaqesia, per ti sulmuar ne forma bajate. Jo po ky merr pension nga Greqia, jo po ky shkruan si komunist, jo po ky keshtu, jo po ky ashtu. Nese doni te diskutoni si njerez te pjekur, hajde diskutojme. Me llafe dhe thashetheme grash mund te llomotisni gjithe diten, por s'kam ndermend t'ju ndjek nga pas.
Historiani i rradhes: Paskal Milo nga Palasa. Lexoni e degjoni se c'thote per Himaren.
P.S. Qirici, fillo te behesh serioz dhe i besueshem, per vehten tende ne rradhe te pare.
Nga i njejti e i vetmi "Anonim"
P.S.2. Per librin e J. Palit do mundohem te kontaktoj me djalin e tij ne forumin e Qeparotasve online. Ai eshte i vetmi qe mund te ndihmoje.
Une nuk para mar shume vesh nga vjershat, por te kuptoj qe edhe te maresh pension, dmth te deklarohesh si homogjen grek, edhe te thuash na pushtoi greqia keto dy gjera bashke nuk shkojne, kjo sdo shume mend e kalem.
Pastaj ne e kemi pushtuar Greqine me afro 1.000.000 veta emigrante, e jo ajo neve.
Mehallexhiu
The comments out the theme of the discussion are deleted by the administrators
hi
Post a Comment