Kush kerkon te largoje bustin e deshmorit te Gjuhes greke Aristotel Guma?

H προτομή του εθνομάρτυρα Αριστοτέλη Γκούμα

Procedeengs of The III Panhimarjot Conference -

http://www.himara.eu/adver/KHimariot/konferenca3_1.html

Llambro Ruci shvlefteson "argumentat" e Kristo Frasherit, Luan Malltezit, Shaban Sinanit etj

Le të thonë sa të duan Kristo Frasheri, Luan Malltezi, Shaban Sinani etj.se gjuha e parë në Himarë është shqipja dhe më pas greqishtja. E kjo është thënë qartësisht, por vendosmërisht, pa ekuivoke dhe duke e faktuar

Regjistrimi i popullsise-Presidenti Topi: presione nga qarqe ultranacionaliste

“Ndjeshmëria e madhe është sepse nga individë të qarqeve ultranacionaliste tentohet të bëhet një politikë presioni dhe deformacioni të një procesi që duhet të jetë nacional dhe ligjor” Presidenti la të kuptohej se ai ishte ishte edhe për deklarimin e lirë të etnisë dhe fesë

Ivanov: "ende në rajonin tonë qarqet ultranacionaliste veprojnë në dëm të vendeve të tjera".
(Shqip)

In contrast with 52-personality peticion, in the report of Europian Commission it is said that:

There is a lack of accurate data on minorities in Albania. This situation is expected to be addressed by the conduct of a population census in 2011, respecting international standards including the principle of free self-identification. This census will include optional questions on the ethnic origin, religious affiliation and mother tongue of respondents.

Pse nuk i jepet shtetesia shqiptare fortlumturise se tij Anastasios?

Lufta midis civilizimeve ne Shqiperi e gjen shprehjen ne luften frontale te qarqeve ateiste dhe antikrishtere qe perfaqesohen deri ne kupolen e shtetit per 20 vjet rresht dhe kontrollojne totalisht mediat.
S ipas raportimeve te ShIK-ut dhe shtypit, fondametaliste musilmane kane marre shtetesi shqiptare, kurse kryepeshkopi dekorohet nga Presidenti por ende nuk i ploteson kushtet per shtetesi megjthe qendrimin permanent prej 19 vjetesh ne Shqiperi !!!!


Saturday, October 21, 2006

ΤΟ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΧΙΜΑΡΑΣ

Διάλογος με το Kastriot Myftaraj

Σταύρος Μάρκος
Προσαρμογή από το αλβανικό πρότυπο στην εφημερίδα «SOT»

Αγαπητέ Καστριώτη, έχοντας μεγάλο σεβασμό για τι ιδέες σου στην υγιεινή αλβανική και ξένη κοινή γνώμη, δέχομαι να αντικρίσω τα επιχειρήματα σας στο άρθρο του 26 Σεπτεμβρίου 2006 με τίτλο «Το πνευματικό μπουτίκ». Στη δική σας ανάλυση αγγίξατε την μεγάλη αρρώστια έλλειψης διαφάνειας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στο σύστημα εκπαίδευσης της Δημοκρατία της Αλβανίας. Σε κάποιο τρόπο αυτές οι ιδέες ερμηνεύονται στα πλαίσια των δικαιωμάτων της ανθρώπινης κοινωνίας στο δημοκρατικό και φιλελεύθερο σύστημα για την εκπαίδευση και το εμπόριο.
Κινώντας σε αυτό το πλαίσιο, δοκίμαζα να πάρω επίσημα πληροφορίες για την ιδιωτική εκπαίδευση στη Δημοκρατία της Αλβανίας και απέτυχα. Ένιωθα ότι ζούσα σε μια σκοτάδι παραπληροφόρησης. Όχι επειδή το Υπουργείο δεν έδινε πληροφορίες, αρά επειδή οι πληροφορίες αυτές παρουσιάζουν μια άλλη οπτική και οτιδήποτε συζήτηση είναι κατευθυνόμενη με τρόπο που ελέγχετε από την κυβέρνηση. Γιατί συμβαίνει έτσι και προκαλούνται διάφορες ομάδες όταν το δικό σου άρθρο δείχνει την αληθινή πραγματικότητα.
Εσείς υποστηρίζετε ότι τα πανεπιστήμια στην Αλβανία απλώνονται όπως το λαδί στα χόρτα εμφανίζοντας ταυτόχρονα το ψεύτικο επίπεδο και σε μεγάλη απόσταση από την διαφάνεια των διεθνών και ευρωπαϊκών μακρο-εξελίξεων και δηλώνετε ότι οι «διανοούμενοι σε αυτή τη χώρα αγγίξουν τα σύνορα του πλανητικού σύστημα». Επίσης δηλώνετε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα εκμεταλλεύεται από διαχειριστές του μαύρου χρήματος, που δεν παρατηρείται στο υπόλοιπο σύγχρονο κόσμο, και που μπορεί να φέρει απρόβλεπτα αποτελέσματα στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Σε κάποιο τρόπο εγώ συμμερίζομαι με εσάς. Για τη θα μου πείτε. Επειδή στην ανάλυση που κάνατε φανερώνετε μια γνώμη που έχει ως βάση την προαναγγελμένη πολύ πριν από σας του γεγονός ότι στην Αλβανία είναι σε εξέλιξη η δημιουργία μια ομάδας bllokmen”(έτσι λεγόταν η πρώην νομενκλατούρα της Αλβανίας που ζούσε σε ευνοημένη για υπηρεσίες συνοικία), που χρηματοδοτείτε από μεγάλες ομάδες συμφερόντων. Αυτή η ομάδα στοχεύει να καθοδηγήσει τους αναλυτές σε ένα καινούριο στάδιο σχέσεων επιβλητικό ως προς τη κοινή γνώμη για να μπορεί να διαχειρηζει καταστάσεις εκλογών και διάρκεια ζωής κολτουγοφάγων. Και αυτό έχει ως ανταμοιβή στην διακίνηση του μαύρου χρήματος τη στιγμή που ο λεγόμενος «πόλεμος αντί διαφθορά» παίρνει χαμηλό βαθμό με κίνδυνο να μετατραπεί η Αλβανία σε ψευδό- δημοκρατικό σύστημα.
Θα σας δείξω ένα παράδοξο. Ένα πόλη απλό. Το ιδιωτικό ελληνικό σχολείο μετά από πολλές περιπέτειες και πίεση από την ελληνική πλευρά επιτέλους άνοιξε στη Χείμαρρα!!! Πόλη μεγάλο κόστος έχει στοιχίζει για την αλβανική διπλωματία. Επειδή αγαπητέ Καστριώτη τον έχουν προδικάζει. Μπορεί να οφείλεται ότι αυτό στο γεγονός ότι το ελληνικό σχόλιο στη Χειμαρα έχει ανοίξει πολλά χρόνια πριν από το πρώτο αλβανικό σχολείο. Είναι προδικασμένη από τη αλβανική κοινή γνώμη επειδή η ιστορία της έχει παραπληροφορηθεί από το αλβανικό τύπο. Είναι παράδοξο επειδή για το αλβανικό κράτος και τους φορολογούμενους τους χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν ένα ξεχωριστό στοιχείο: το ελληνικό σχολείο στη Χιμάρα έκλισε από το διδακτορικό σύστημα το 1946, και τώρα μετάξι 400 ιδιωτικών σχολείων με συνταγματικά δικαιώματα στην Αλβανία, μονό τρία είναι ελληνικά και ένα από αυτά είναι στο στόχαστρο των αναλυτών. Αυτό το σχολείο στοίχισε αρκετά λεφτά στο ελληνικό κράτος, στοίχισε ωμός πολύ κατανάλωση ενεργείας και στο αλβανικό κράτος καταρχήν να εκτόνωση των άκρο- εθνικιστών στη χώρα και επειδή έπρεπε να «συμπληρώσει τις συνθήκες για τα ιδιωτικά αλβανικά σχόλια». Εγώ ωμός προσωπικά δεν συμφωνώ με πολλούς χειμαρρεους. Αυτό το σχολείο πρέπει να είναι ελληνικό και δημόσιο όπως ήταν και πριν.

Αγαπητέ Καστριώτη, Ο κ. Berisha επισκέφτηκε πολύ ενθουσιασμένος το Λευκό οίκο το 1993. Θα μου πεις γιατί το αναφέρω αυτό το γεγονός και τι σχέση έχει με το πανεπιστήμιο για τον οποίο συζητάμε. Επειδή ο Berisha μπήκε ως νικητής στο οβαλ γραφείο του Klinton. Αυτός παρουσίασε στο πιο ισχυρό άνθρωπο του κόσμου το δημοκρατικό χαρακτήρα των Τιράνων, επίσης και για τα εκπαιδευτικά δικαιώματα συμπεριλαμβανόμενο το ελληνικό πρόβλημα. Στο γραφείο αυτό εκτός από το Klinton ήταν παρόν και ο Gorge Tenet, σύμβουλος του Klinton και μετά για 8 χρόνια διευθυντής τις CIA. Όταν ο Klinton ρώτησε για το ελληνικό σχολείο στη Χιμάρα, ο Berisha έκανε τον ανιξερο και δήλωσε ότι «δεν είχε ενήμερη για αυτό το γεγονός». Ο ερχομός πρόεδρος τις Ψια του είπε κατάμουτρα «κ. Berisha, διαψεύδεστε» και εσύ το ξέρεις καλά πώς κατάντησαν οι σχέσεις Ελλάδα-Αλβανία τότε. «Η μητέρα μου είναι από τη Χειμαρα και ξέρω πολύ καλά την Ιστορία της περιοχής . Είναι καλό να δείξετε περσότερη μετριοφροσύνη και να σέβεστε τα οικουμενικά δικαιώματα που πηγάζουν από τη κάρτα του Ενωμένων Εθνών -απάντησε ο Tenet στο Berisha.

Σήμερα ο παράδοξος εμφανίζεται με άλω τρόπο, αγαπητέ μου Καστριώτη. Είμαστε στο 2006. Έχουμε ένα νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Έγινε ο χαμός επειδή άνοιξε ένα ελληνικό σχολείο στη Χιμάρα. Σήμερα ωμός έχουν εγκριθεί 400 ιδιωτικά σχολεία και περίπου 25 πανεπιστήμια. Και κάποιος δεν μπορεί να ανοίξει ένα ιδιωτικό σχολείο, έστω και ελληνικό ο!!! Να με συχγορεις. Οπότε έχεις δικαίωμα να ασχοληθείς με τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, αμερικανικά και αλλού, έχεις δικαίωμα να ψάχνεις από πού πηγάζουν τα λεφτά για αυτά τα σχολεία. Έχεις δικαίωμα να ερευνήσεις ποιος υποστηρίζει τους ψευδό- αναλυτές που βγαίνουν καθημερινά σε κάθε γωνιά τον καναλιών. Έχεις δικαίωμα να ζητάς ποιος τους υποστηρίζει χρηματικά. Έχεις δικαίωμα να αναρωτιέστε : εγώ που βρίσκομαι.

Άρα κ Καστριώτη εγώ συμφωνώ με εσένα ότι στα αλβανικά μέσα ενημέρωσης καλλιεργείται ένα επιλεγμένο επικίνδυνο έμβρυο, που επικρατεί παντού και με την υποστήριξη κυβερνητικών στοιχειών. Αυτοί μπορεί να είναι πολύ νέοι στην ηλικία, ώμος επιβάλουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα με την υποστήριξη μέσων μαζικής ενημέρωσης και προκαθορισμένες κανόνες του παιχνιδιού.

Άρχιζα τι συζήτηση με τα πανεπιστήμια που εσείς τις αποκαλείται ως σύγχρονες πυραμίδες και έφτασα σε ένα ευρύτερο φάσμα προβλημάτων. Μπορεί αυτό να μι αρέσει σε πολλούς Αλβανούς πολίτες. Έστω και έτσι, έχω ωμός το κουράγιο να στιγματίζω το γεγονός ότι όταν ένα πανεπιστήμιο μπορεί να αρχίζει με άγνωστο πηγή χρήματος, τι μπορεί να πούμε για ένα δημοτικό σχολείο με χρηματική υποστήριξη στο 1/20 των αναφερομένων πανεπιστημίων και με επέκταση όσο ένα χώρο μπαρκαρίσματος, κανονικό σχολείο και ίσος με λιγότερα δικαιώματα για την εκπαίδευση μερικών εκατοντάδων παιδιών και γωνιών προδικασμένοι για την εθνική τους καταγωγή? Τίποτα τιμημένε Καστριώτη, τιποτα. Κάνοντας ωμός τέτοιες σύγκρισης, ας γινόμαστε περισσότερο ευρωπαίοι πολίτες και ας μοιράζουμε μαζί την ευθηνή.

No comments: