Kush kerkon te largoje bustin e deshmorit te Gjuhes greke Aristotel Guma?

H προτομή του εθνομάρτυρα Αριστοτέλη Γκούμα

Procedeengs of The III Panhimarjot Conference -

http://www.himara.eu/adver/KHimariot/konferenca3_1.html

Llambro Ruci shvlefteson "argumentat" e Kristo Frasherit, Luan Malltezit, Shaban Sinanit etj

Le të thonë sa të duan Kristo Frasheri, Luan Malltezi, Shaban Sinani etj.se gjuha e parë në Himarë është shqipja dhe më pas greqishtja. E kjo është thënë qartësisht, por vendosmërisht, pa ekuivoke dhe duke e faktuar

Regjistrimi i popullsise-Presidenti Topi: presione nga qarqe ultranacionaliste

“Ndjeshmëria e madhe është sepse nga individë të qarqeve ultranacionaliste tentohet të bëhet një politikë presioni dhe deformacioni të një procesi që duhet të jetë nacional dhe ligjor” Presidenti la të kuptohej se ai ishte ishte edhe për deklarimin e lirë të etnisë dhe fesë

Ivanov: "ende në rajonin tonë qarqet ultranacionaliste veprojnë në dëm të vendeve të tjera".
(Shqip)

In contrast with 52-personality peticion, in the report of Europian Commission it is said that:

There is a lack of accurate data on minorities in Albania. This situation is expected to be addressed by the conduct of a population census in 2011, respecting international standards including the principle of free self-identification. This census will include optional questions on the ethnic origin, religious affiliation and mother tongue of respondents.

Pse nuk i jepet shtetesia shqiptare fortlumturise se tij Anastasios?

Lufta midis civilizimeve ne Shqiperi e gjen shprehjen ne luften frontale te qarqeve ateiste dhe antikrishtere qe perfaqesohen deri ne kupolen e shtetit per 20 vjet rresht dhe kontrollojne totalisht mediat.
S ipas raportimeve te ShIK-ut dhe shtypit, fondametaliste musilmane kane marre shtetesi shqiptare, kurse kryepeshkopi dekorohet nga Presidenti por ende nuk i ploteson kushtet per shtetesi megjthe qendrimin permanent prej 19 vjetesh ne Shqiperi !!!!


Saturday, February 09, 2013

22 χρόνια ΟΜΟΝΟΙΑ (στη Β.Ήπειρο). Η ακμή και παρακμή της (και σχόλια)

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

22 χρόνια ΟΜΟΝΟΙΑ (στη Β.Ήπειρο). Η ακμή και παρακμή της (και σχόλια)

Πέρασαν 22 χρόνια από την ημέρα που ιδρύθηκε η πολιτικο-κοινωνικο-πολιτισμική οργάνωση των Ελλήνων της Αλβανίας  ΟΜΟΝΟΙΑ, στο κεφαλοχώρι της Δρόπολης τη  Δερβιτσιάνη.
Η ΟΜΟΝΟΙΑ ιδρύθηκε να εκπληρώσει ένα ιερό ιδανικό, να δυναμώσει το εθνικό  και δημοκρατικό φρόνημα, να υπερασπίσει με δημοκρατικά μέσα την εθνική ταυτότητα και τα δικαιώματα των Ελλήνων της Ε. Ε. Μειονότητας όπου κι αν βρίσκονται, τα οποία προβλέπονται στο αλβανικό Σύνταγμα και στα βασικά διεθνή ντοκουμέντα για τις  εθνικές μειονότητες.

Από εκείνη την ημέρα 11 Ιανουαρίου 1991 η  ΟΜΟΝΟΙΑ σήμαινε   φωνή της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία για κάθε θέμα: Ώστε να είμαστε πραγματικά ένα γνήσιο ελληνικό κομμάτι στον τόπο των προγόνων μας, με πλήρη επικοινωνία με το έθνος μας. Να είμαστε ελεύθεροι στην έκφραση και ανάπτυξη της ταυτότητα μας, της θρησκείας  και της γλώσσας μας.  Ελεύθεροι να  διεκδικούμε και να χαιρόμαστε τα δικαιώματα μας.
Στο διάστημα των 21 χρόνων η Ομόνοια γνώρισε την ακμή και παρακμή της.

Στην ΑΚΜΗ της μπορούμε ν’ αναφέρουμε το αξιόλογο έργο που διετέλεσε για τα Εθνικά   και Ανθρώπινα  Δικαιώματα των Ελλήνων της Αλβανίας:
  • Μπόρεσε να συσπειρώσει   στους   κόλπους της όλους   τους Έλληνες της Αλβανίας, πράγμα που συνέβηκε για πρώτη φορά σε όλη την ιστορία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. 
  • Σημαντική ήταν η νίκη στις πρώτες Δημοκρατικές εκλογές αφού κέρδισε πέντε έδρες στο αλβανικό Πλουραλιστικό Κοινοβούλιο γεγονός που την καταστούσε τρίτη πολιτική δύναμη στη χώρα.
  • Ανέβασε το κύρος και την υπόληψή της διαμέσου της πολιτισμένης εμφάνισης και των Δημοκρατικών μορφών απαιτήσεις των δικαιωμάτων και προστασίας των συμφερόντων της όχι μόνο στα αλβανικά αλλά και  στα Ευρωπαϊκά πλαίσια.
  • Αποτέλεσμα της πάλης και του αγώνα της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ήταν η διδασκαλία της Ελληνικής - Μητρικής γλώσσας σε όλον τον κύκλο του οκτάχρονου σχολείου,  
  • όπως επίσης και το άνοιγμα Ελληνικών σχολείων στους Αγίους Σαράντα, Αργυρόκαστρο, Δέλβινο και  σε τέσσερα άλλα χωριά με μεικτό πληθυσμό.
  • Στο θέμα της ελεύθερης επικοινωνίας με τον εθνικό κορμό έγιναν σημαντικά βήματα μπροστά  με τις ετήσιες,, πενταετής βίζες και το δελτίο ταυτότητας Ομογενούς.
  • Το Μάιο του 1993 εγκρίνεται το Ψήφισμα με 12 αιτήματα, ένα βαρυσήμαντο  ντοκουμέντο για τις τύχες και το μέλλον του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.
  • Στις 23 Ιουλίου 1993 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει το Ψήφισμα για Πολιτισμική και Θρησκευτική Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου.
  • Στις 27 Αυγούστου 1993 οι Χιμαριώτες στέλνουν επιστολή στον Ύπατο Αρμοστή Βαν Ντερ Στουλ όπου ζητούν όλα τα δικαιώματα τους και την εθνική τους καταγωγή.
Το 1994,
η Ελληνική μας Κοινότητα αναγνωρίζεται σε όλον τον κόσμο από την διεξαγωγή της Δίκης των Πέντε ηγετών της Ομόνοιας, όπου αναβαθμίζεται  ως ένας σταθμός στην ιστορία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Οι επιτεύξεις, οι διαμαρτυρίες, τα ανακοινωθέν και οι συναντήσεις για την εφαρμογή των στόχων για τον οποίο ιδρύθηκε η Ομόνοια, δεν έχουν τέλος.  Οι υποστηρικτές της όλο και περισσότερο φούντωναν.
«Να σας συγχαρώ γιατί πρώτα με την ψήφο σας γίνατε αφορμή να πέσει, να γκρεμιστεί και να αφανιστεί το αντίχριστο κομμουνιστικό καθεστώς Χότζα-Αλία, που για 50 χρόνια δεν σας άφησε τίποτε όρθιο. Να συγχαρώ τα γενναία παλικάρια που χωρίς να υπολογίσουν τις τυχών συνέπειες, ήρθαν στα χωριά τους, στη Β. Ήπειρο και ψήφισαν. Εύγε σας! Φανήκατε Έλληνες. Σας είδαν και τρόμαξαν από την αποφασιστικότητά σας οι εχθροί της Β. Ηπείρου. Εσείς δεν ψηφίσατε. Εσείς κάνατε δημοψήφισμα. Να διατηρείται αυτό το ηρωικό και μαχητικό φρόνημα. Να μείνετε ενωμένοι και αδελφωμένοι γιατί το μέλλον έτσι μας θέλει. Ν’ αγαπάτε την οργάνωση ΟΜΟΝΟΙΑ, που αποτελεί τον μοναδικό φορέα έκφρασης του Ελληνισμού της Β. Ηπείρου» 
έλεγε ο αείμνηστος μακαριστός Σεβαστιανός στους πύρινους λόγους του.

Να γιατί τη φοβήθηκαν την Ομόνοια. Και την έβαλαν στο στόχαστρο να την αδυνατίσουν,  να την διασπάσουν. Αυτό έφερε και την ΠΑΡΑΚΜΗ  της.
Έπεσε η μαχητικότητα, η διεκδικότητα και η μαζικότητα στους κόλπους της. Δεν υπήρχε μια συνέχεια των διεκδικήσεων, αλλά τα περισσότερα καλύφθηκαν από τη χαλαρότητα. Αφέθηκε στο χρονοντούλαπο το Ψήφισμα ως μια ιδέα ή ένα κατόρθωμα παλιών ηγεσιών, άρα απαρχαιωμένο.  Δεν εφαρμόστηκε το Καταστατικό της, ως ένα ντοκουμέντο μια άτυπης κυβέρνησης, αλλά  φούντωσε η κομματομανία για απλούς οικονομικούς λόγους. Αφέθηκαν στο περιθώριο οι ιδρυτές, αγωνιστές και άνθρωποι των αξιών. Πήρε αριστερή όψη αποφεύγοντας τους πρώην πολιτικούς κρατούμενους.

Από κινητήρια δύναμη, έγινε η ουρά του ΚΕΑΔ, χάνοντας τον πρωταρχικό της ρόλο.  Πέρασαν ολόκληρα χρόνια και δεν λύθηκαν ζωτικά προβλήματα για τον Ελληνισμό, όπως είναι το εκπαιδευτικό με τις ανακρίβειες για μεγάλη Αλβανία  και την έλλειψη βιβλίων. 
Αλλοιώθηκε και συρρικνώθηκε ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός.

Σήμερα, ύστερα από δυο δεκαετίες, δεν μπορούμε να μιλούμε για ανασφάλεια και τρομοκρατία. Ούτε για την διγλωσσία και  κρούσματα απομάκρυνσης από ιθύνοντες θέσεις των ανθρώπων μας…

Η εποχή αυτή μας καλεί για ενότητα. Ας μετατρέψουμε την Ομόνοια  σε μια κινητήρια δύναμη  που να  εκπληρώσει  του πόθους και οραματισμούς μας, , που να φλέγεται μέσα από τις τιτάνιες προσπάθειες για ευημερία και πρόοδο του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Σημ. ΣΦΕΒΑ: Το άρθρο είναι γραμμένο από στέλεχος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και δημοσιεύεται στο πλαίσιο της επετείου της ίδρυσής της ως μία αφορμή προβληματισμού.
Σχολιασμός blogger :
Διαθέτουμε μνήμη. Θυμόμαστε πολύ καλά ποιοι εκμεταλλεύθηκαν την φυλάκιση των 5 ηγετών της Ομόνοια (με την ταυτόχρονη φυγή προς την Ελλάδα πολλών αγνών πατριωτών λόγω του κλίματος τρομοκρατίας) για να αλλάξει πλήρως η στελέχωση και η γραμμή της
Τα πρώην στελέχη του Χότζα, στα χρόνια του κομμουνισμού, ενώ οι βορειοηπειρώτες πατριώτες σάπιζαν στις φυλακές, αυτοί σπούδαζαν σε Πανεπιστήμια (υπήρξαν έμπιστοι του καθεστώτος που σπούδασαν ακόμη και στην Ελλάδα), εκμεταλλεύθηκαν την φυλάκιση και δίωξη της πατριωτικής πτέρυγας για να επιτελέσουν και πάλι το προδοτικό έργο τους.

No comments: