Thursday, February 21, 2013

Aleanca Kuq e zi i ben makiazh vetes-Genjeshtra per titullin qytetar nderi e dhene nga nje fondacion shqiptaresh. Kreshniku Është i pafytyrë, i marrë, apo idiot? Apo është “të tria bashkë”?-pyet M. Nano

LOST IN TRANSLATION

U befasova pak kur lexova, në Tema dhe konfirmova në Top-Channel e Panorama, se Kryetari i Aleancës Kuq e Zi, Kreshnik Spahiu, ishte shpallur “qytetar nderi” i New York-ut, “në shenjë mirënjohje dhe vlerësimi për kontributin e tij në mbrojtje të interesave të shqiptarëve brenda dhe jashtë kufijve të Shqipërisë me rastin e 5 vjetorit të pavarësisë së Kosovës.”
Në njoftim, pa cilësuar ndojë burim, thuhet edhe se:
Me kërkesë të rajonit të Manhatanit dhe presidentit të këtij rajoni, Scott M. Stringer, Kreshnik Spahiu është shpallur qytetar nderi i Nju Jorkut, duke u bërë kështu i pari dhe i vetmi nënshtetas i huaj që merr këtë titull.
U befasova, para së gjithash, sepse nuk kisha dëgjuar kurrë për këtë titull: “qytetar nderi i New York-ut”; dhe pasi u bëra kurioz dhe kërkova në ueb, mësova se një titull i tillë nuk ekziston – çka edhe shpjegon pse asnjë “nënshtetas i huaj” nuk e ka marrë.
Ekziston, përkundrazi, titulli i “qytetarit të nderit të ShBA”, të cilin e akordon Kongresi i ShBA dhe që e kanë marrë, deri më sot, gjithsej shtatë personalitete. Përndryshe, një mysafiri të shquar mund t’i jepen “Çelësat e New York-ut”, nga kryetari i bashkisë së qytetit (në momentin e tanishëm, Bloomberg).
faqen zyrtare të Forumit Shqiptaro-Amerikan për Demokraci (FSHAD), lexoj, përkundrazi, se është fjala për një “çmim nderi” që u është dhënë Kreshnik Spahiut dhe Shinasi Ramës, gjatë një takimi të organizuar nga ky forum, midis komunitetit shqiptaro-amerikan dhe Kryetarit të AKZ-së, Kreshnik Spahiu, në ambientet e restorantit Lura në Manhattan.
kresh-spahiu1Në brendësi të njoftimit, thuhet, përndryshe, se Kreshnik Spahiu dhe Shinasi Rama kanë marrë “çertifikata nderi”, nga presidenti i Manhattan Borough Scott Stringer dhe presidenti i Bronx Borough Ruben Diaz Junior.
Honor Certificates quhen këta tituj edhe në versionin anglisht të njoftimit për shtyp të FSHAD-it, në të njëjtën faqe të cituar.
Tema i ofron lexuesit edhe një foto nga kjo veprimtari, ku z. Spahiu ka dalë së bashku me një person të paidentifikuar (pas gjase, z. Esad Rizai, kryetar i Fondacionit Shoqëror Shqiptaro-Amerikan; por kurrsesi jo presidenti i Manhattan Borough Scott Stringer, as kolegu i tij Ruben Diaz Junior), duke pozuar me një dokument që lexon, në anglishte, “Certificate of Appreciation.”
Tani, në shqipe, certificate of appreciation ne e kemi pasë përkthyer gjithnjë si fletë lavdërimi; dhe është gjë e mirë që z. Spahiu dhe prof. Rama janë nderuar me fletë lavdërimi nga autoritetet lokale të NYC; por është vështirë të marrësh me mend si është shndërruar kjo fletë lavdërimi në titullin “qytetar nderi”, i cili ka pushtuar sot, veç Temës, edhe kryetitujt e dhjetëra gazetave dhe faqeve online të mediave shqip.
Lajmi në anglishte nuk gjendet gjëkundi, as ka ndonjë njoftim në faqen zyrtare të Manhattan Borough; në një kohë që gazetat dhe mediat e tjera shqip kanë shpërfillur faktin që nderi i është bërë jo vetëm Spahiut, por edhe Shinasi Ramës; madje Shinasi Rama e meriton shumë më tepër se mysafiri Spahiu, që të nderohet për 5-vjetorin e Pavarësisë së Kosovës; për çfarë përfaqëson sot dhe për kontributin politik të drejtpërdrejtë që ka dhënë në këtë fushë.
Mos harroni të vëreni, me këtë rast, si krejt lajmi i dhënë nga mediat është i rremë, me përjashtim të emrave të personave të përfshirë në këtë ngjarje; e cila, përndryshe, do të kish merituar të përcillej me seriozitetin dhe masën e duhur të entuziazmit.
Vetë AKZ-ja e ka publikuar lajmin në faqen e vet në FB.

Wednesday, February 20, 2013

Nje emer himarioti ne historine e futbollit shqiptar


Post by [dhermijorgji@yahoo.com]
Intervista me Andrea Markon.
Andrea Marko: Si më arrestoi regjimi për të më bërë shembull!
TIRANE - Bota e futbollit është një botë me shumë kujtime, ku gërshetohen shumë ëndrra, shumë dëshira fëminore. Aty bën pjesë edhe imitimi i lojtarëve më të mëdhenj. Atij i pëlqente të mbante numrin “Dhjetë”. Idhull kishte Panajot Panon. E mbajti në fakt atë numër edhe te Dinamo, edhe në Kombëtare. Gjërat rrodhën në një mënyrë normale për kohën. Luan me shokët e pastaj konstaton se loja e tij spikat. Derisa ia zbulojnë talentin dhe karriera e çon përpara. Por çdo gjë ndodh në një kohë, kur ishte e rrezikshme të mendoje, të shpreheshe. Biografia ishte një barrë, për të cilën regjimi kur donte, e mbyllte njërin sy, por në rastin më të parë, do të mund të ishte viktima e radhës.

Gjyshin ia kishin vrarë, në derë të shtëpisë, datën e Kongresit të Përmetit, më 24 maj 1994, në Dhërmi, ku edhe ai vetë do të kryente klasën e parë të shkollës fillore. Por ai është i destinuar të mbetet i veçantë, unikal; jo vetëm si futbollist, por për shkak të një ndodhie që u shndërrua në legjendë në vitet ’80. U arrestua dhe u lirua në sallë, në vitin 1986, pasi kishte bërë 18 ditë arrest. Thotë se e shpëtoi Zoti, por ndoshta edhe reputacioni i tij si futbollist i madh. Ndoshta gjërat kishin nisur nga pak të ndryshonin. Por ai ka edhe histori të tjera për të rrëfyer. Sepse ai rrjedh nga dera e Markajve, nga e cila ka dalë edhe shkrimtari i madh, Petro Marko. Në fakt gjithkush që e njeh, e di mirë se ai është antipod i futbollistit “simbol”, që di të shënojë vetëm gola në portë. Andrea ka dëshirë dhe di të flasë, të gjykojë e analizojë qartë kohën dhe fenomenet. Por jo vetëm...ai ka shumë për të treguar:

                                                                         * * *
Z. Marko, si mund t’i përshkruani momentet e para të kontaktit me botën e futbollit? Diçka për fëmijërinë tuaj!
Futbolli ishte me distancë loja më e dashur e moshës sonë. Ishte një kohë kur ne luanim në lagjen e Kombinatit, në rrugicat e tij. Nxiheshim nga loja në asfalt e shpesh në mes të pluhurit. Ishte një moment kur unë spikasja, pasi isha dhe pak më i madh, por jo vetëm. Qysh fëmijë nisa të krijoja një personalitet dhe respekt nga shokët e miqtë. Dalëngadalë fillova të krijoja portretin e një futbollisti të ardhshëm. U bënë disa spartakiada dhe dolëm në vendin e parë. Klasën e parë e kam bërë në Dhërmi, në vitin 1963, te gjyshja. Mbaj mend se mora dhe fletë lavdërimi, mora 5, notën më të mirë me sistemin e vlerësimit të asaj kohe. Shkolla e Dhërmiut ishte nga më të mirat në atë kohë, në rang rrethi e republike madje. Shquhej për rezultate të mira e angazhim. Ishte një shkollë që për mendimin tim, mund të ketë nxjerrë kuadro me vlera për kohën, nga më të mirët, në shumë fusha. Gjithsesi, mua më pëlqen të përqëndrohem te sporti, ku dolën emra të mëdhenj e që lanë gjurmë me punën e tyre, si: Vasil e Petro Ruci, Roland Iliadhi, Leonidha dhe Spiro Curri, nga Palasa, por gjithsesi nga ato treva. Të gjithë këta bënë emër me Flamurtarin, në një kohë që rekordi i tyre në gjysmën e dytë të viteve ‘80, mbetet i pathyer edhe sot në futbollin shqiptar në përfaqësimet ndërkombëtare. Gjithashtu me origjinë prej asaj treve është edhe Foto Strakosha, ish-portieri i famshëm i Kombëtares, me të cilin jam edhe kushëri. Pastaj u transferova në Tiranë, në shkollën “8 Nëntori”, në Kombinat.

Unë isha nga futbollistët më të mirë të gjithë klasës. Dhe nuk përballeshim vetëm me moshatarët apo me kundërshtarë të së njejtës lagje, por edhe me djem më të mëdhenj se mosha jonë, nga lagje të tjera. Pas disa lëvizjesh, shkova te Dinamo, se kisha edhe një shok, cili në të tilla situata, sidomos në atë kohë, ishte një domosdoshmëri. Trajnerë ishin Thoma Duro dhe Saimir Dauti. Stërvitje bënim te Shkolla “11 Janari”. Në vitin ‘72 kam marrë materiale për herë të parë: një palë atlete nga ato të Durrësit, tuta etj. Shumicën e stërvitjes e bënim me këmbë zbathur. Kam edhe një kujtim prej asaj kohe, për të cilin edhe kam shkruar. Kur Fati Ibërshimi më dhuroi këpucët e Gynter Netzerit, ish-futbollistit të famshëm gjerman e sot një analist i shquar i botës futbollistike, pasi ai kishte luajtur në Tiranë në 1972. Kënaqësi e madhe ishte kur merrje një palë tuta pambuku, prodhim vendi, sigurisht. Getat lidhur me fasho...ndoshta nuk ia vlen të flasim, por janë një indeks për të parë se sa kanë ndryshuar kohët.

Kur keni lindur z. Andrea?
Unë vetë jam i datëlindjes 1956, vendlindja Tiranë, megjithëse na quanin si pjesë të Yzberishtit, meqenëse ishim me banim në Kombinat në atë kohë. Pastaj shkova direkt te “Dinamo” me të rriturit, ku trajner kisha Sabri Peqinin dhe Skënder Jarecin, në vitin 1975. Kështu nisi karriera ime profesionale, me metrin e asaj kohe, gjithmonë. Mund të jem nga lojtarët që kanë bërë më shumë ndeshje te Dinamo. 12 vjet, me rreth 26 ndeshje në kampionate, plus 8 apo 9 të tjera në çdo Kupë të Republikës për çdo vit, plus aktivitete të tjera, e kështu që numri total shkon deri ne më shumë se 350 ndeshje afërsisht. Kam shënuar 90 gola, thuajse 8 – 9 gola për ndeshje, dy herë kam dalë golashënuesi i dytë si mesfushor. Me largimin e Ballgjinit rrëmbeva numrin “dhjetë”, me ekipin e “Shpresave” u shpalla me “Kampion Ballkani” në vitin 1978. Kam zhvilluar rreth 25 ndeshje ndërkombëtare zyrtare. Duhet theksuar me këtë rast se gjithçka ka ndodhur në një kohë shumë të ndryshme me këtë kohë. Nga viti 1973 deri në 1980, aktivitetet e ekipeve kombëtare ishin pezulluar. Në kupat e Europës, akulli u thye në vitin ’78. Kjo është historia e ekipeve kombëtare për kohën që flasim dhe nuk duhen hequr paralele kurrsesi me ditët e sotme e të bëhen krahasime me statistika pjesëmarrjesh e golash. Është thjesht e pamundur për shumë arsye. Nga viti ‘78 deri ne ’86,  kam qenë titullar me ekipin Kombëtar.

Le të vijmë tashmë tek ndikimi i politikës së kohës dhe lidhja e saj me sportin e jetën tuaj..!

Sigurisht se ngjarjet politike ishin me shumë ndikim në atë kohë, si kudo, edhe në sport. Ndërroheshin shpesh titullarët, dilnin shumë armiq. Këtë e them, sepse ne vareshim si klub nga Ministria e Brendshme, siç dihet. Por ta kapim këtë çështje më herët. Më 24 maj 1944, pikërisht në ditën e Kongresit të Përmetit, nga një pusi e ngritur natën, në pabesi, më është vrarë gjyshi, nga komunistët që kishin marrë vendim, në derë të shtëpisë. Jani Andrea Marko quhej. Kushëri i parë me Petro Markon. Babai i Petros quhej Marko. Qysh në atë kohë pra nisën historitë e familjes sonë, me vështirësi kuptohet. Gjyshi ishte kryeplak i Dhërmiut. Edhe pas ardhjes së demokracisë, kryepleqësinë e Dhërmiut e mori xhaxhai, pasi jemi nga familjet më të nderuara të asaj zone, sidomos nëse çon nëpër mend Petro Markon. Ai ishte një shkrimtar i madh, edhe ai nuk e pati të lehtë në momentet e kthimit të tij nga internimi në Itali...e ka përshkruar tek “Nata e Ustikës”. Ai vdiq në 1991, dhe me njëri-tjetrin kemi ndenjur shumë. Unë e ndihmoja në atë epokë vështirësish ekonomike, sepse kisha një reputacion, le të themi. Ishte epoka e tollonit.

Për Petron le të flasim veçmas pak më vonë...! - Po si mundët pra të luanit me Dinamon, me këtë biografi?
Që të luante një njeri me një biografi të tillë te Dinamo, ishte një gjë e jashtëzakonshme. Atëherë Mehdi Bushati, i cili kishte nisur të bënte karrierë në nomenklaturën sportive të Shqipërisë dhe klubit Dinamo, është interesuar direkt edhe me orientimin e Kadri Hazbiut që të rregullohej pjesa e biografisë sime, për t’u mbrojtur, sepse Ministria mund të sulmohej nga Komiteti i Partisë e instanca të tjera e dilnin probleme. Z. Mehdi më ka thënë më vonë se kishin shkuar tek kryetari i kooperativës në Dhërmi e i kishin marrë firmat, ku thuhej se në atë aspekt, familja ime dilte  “e pastër”. Por ata ishin gjithsesi koshientë se kush ishim ne. I përkisnim familjeve më të pasura të zonës. Në shtëpinë tonë të Markajve, në pallatin e ndërtuar në 1912, në 1944 kishin bujtur dikur amerikanët që kishin zbarkuar për të luftuar nazistët, dhe e kishim ndihmuar shumë lëvizjen, por fatkeqësisht, gjërat morën rrugë të gabuar, siç dihet. Ministria e Brendshme e dinte se cili ishte pozicioni i familjes sonë. Kemi ndihmuar në progresin e fshatit, i kemi dhënë kulturës etj. Nga ana tjetër, shkrimtari Petro Marko vlerësohej si shkrimtar lider, ishte shumë popullor. Në momentin që unë isha në burg, aktiviteti i tij kishte kohë që nuk funksiononte, ishte sulmuar së fundmi te libri “Mes katër rrugëve”, iu ndalua botimi. Në 1976, unë isha lojtari i “Shpresave”. Luajtëm në Shkup, barazuam me jugosllavët, 1 me 1. Dashje pa dashje, krerët e Dinamos, meqë m’a kishin nevojën, i rregulluan vetë letrat. Gjërat ndërkohë vlonin me “spastrimet e mëdha” kudo; në kulturë, ekonomi e ushtri. Situata ishte shumë delikate.

Po Skënder Shehu, thuhet se keni pasur shumë shoqëri?!
Skënder Shehu edhe sot e kësaj dite, vjen këtu shpesh e diskutojmë. Më thotë me shaka: Kush ka qenë deputet i Kombinatit? – Ia kthej unë: Po, më kujtohet, babai yt, Mehmet Shehu!- dhe qeshim. Me Gonin, të birin e Kadri Hazbiut, dhe me vëllanë e tij kam qenë gjithashtu shok dhe koleg. Gjithsesi, Skënderi nuk ishte tifoz sporti.

Mehmet Shehu dhe Kadriu me Dinamon kanë qenë? Sepse kam lexuar diku ( ndoshta kujtimet e Iliaz Çecos) si themelues të klubit janë ata të dy..si kundërpeshë ndaj Partizanit?!

Jo si kundërpeshë. Regjimi donte t’i jepte një hov në fakt futbollit, kur këto klube u themeluan, në një kohë që u bë edhe Ballkaniada. Trajnerët kanë qenë të huaj. Edhe njerëzit e donin. Në fakt në themelimin e klubitët Dinamos, ka hedhur firmën edhe M. Shehu,por Kadri Hazbiu ishte një tifoz “i sëmurë” i Dinamos, saqë “i dhuroi” edhe të birin, Agronin asaj.

Po ndeshjet tuaja jashtë shtetit?

Kur u vendos që unë të merrja pjesë me Dinamon në takimet jashtë shtetit, kuptohet se duhet të ishe “i përsosur..”. Në raste të tilla hynin garant njerëz me pozitë, e në rast të kundërt, nëse nuk ktheheshe, niste padyshim kalvari i përndjekjeve për familjen. Kur niseshim jashtë shtetit ( qesh...ky term na ka mbetur nga ajo kohë!) bashkë me ne sportistët, na shoqëronin edhe  përgjegjësi i ekipit, shoqëruesi, ai u merrte me pasaportat, një staf prej tre-katër vetash përgjegjës për survejimin e sigurimin tonë, të deklaruar, plus doktori dhe masazheri.

Para nisjes, ju bënin punë “sqaruese”?
Po, në fakt në një mënyrë të kujdesshme, pa i ngritur shumë tonet. Na thoshin: Kujdes kur ju afrohen njerëz të arratisur, të deklaruar si kundërshtarë të regjimit, nga njerëz që nuk i njihni, mos u shoqëroni më të huajt, kujdes në treg!. Por këto diheshin, problem ishte posedimi dhe kalimi i monedhave me vlerë, dollarëve, dhe në kthim sendet apo mallrat që blinim. Dietat ishin mëse qesharake. Në Rumani, në finale me “Shpresat” e tyre, na dhanë me vete vetëm 5 Lei për person, me të cilat nuk mund të blije dot veçse një çimçakëz, dhe në Beograd më pas 15 dollarë. Ne megjithatë siguronim ca para për t’i marrë me vete.
Mendo kur ktheheshe nga jashtë, përballeshe me njerëzit... ishte një stres, sepse njerëzit e afërt e miqtë, nuk arrinin t’i kuptonin këto gjëra. Ua shpjegonim në mënyrë të detajuar se si ishin punët dhe ata nuk donin t’ia dinin fare. Kaq të varfër ishim. Bënim xhiro me pulovrat e shokëve. Suvenirët ishin sapunët, stilolapsat, çimcakizët.

Po për lojën a mendonit?

Për lojën s’mendonim thuajse fare, vetëm në momentin e fundit...

Burgu juaj, arrestimi, si ndodhi?
Deri në vitin ‘72 ndiqeshin në RTV, San Remo e “canzonissima”-t. Pastaj transmetimi i tyre u ndërpre. Shihnim emisionet sportive në RAI e pastaj nisëm t’i dëgjonim në radio komentatorët italianë. Ishte një moment që nisi të pëlqehej papritur edhe lloto, skedinat. Shpikëm “rezultate të sakta dhe krahu i rezultatit”. Atëherë ishte çmenduri...sot më thonë: si nuk i gjejmë dot sot ne ndeshjet, kur ateherë i gjenim me rezultat në kokë madje?!. Kjo ndodhte sepse ishim shumë të përqëndruar në kampionatin italian, Kupën e Kampionëve...në Itali kishte ardhur asokohe ajka e futbollistëve botërorë: Platini, Bonjek, Van Basten, Maradona, Kareka, Alemao, të gjithë në Serinë A.

Me pak para, me borxhe ndoshta, u përfshinë të gjithë dalëngadalë në atë lojë. Sidomos të gjithë futbollistët. S’mbaj mend ndonjërin prej tyre që të mos ishte i përfshirë. Jemi te koha e tollonit. Qeveria bënte sikur i paguante, njerëzit bënin sikur punonin. Duhet kuptuar mirë situata, koha. Në 1986 u ngrit me të madhe ky problem, në Komitetin e Partisë. Të gjithë shqiptarët luanin baste e skedina, mbase si argëtim, mbushnin jetën, ditën, por edhe fitimi i lekëve i shtynte, me siguri.

Kështu, atje lart, në udhëheqje, kjo punë u bë problem.  Ishte marrë një vendim. U bë një fushatë raprezalje kundër këtij fenomeni, pasi kishte marrë përmasa. Kishte ardhur koha të veprohej..! - Në një shoqëri të degraduar kishte mbetur puna të kapeshin me gjëra shume sipërfaqësore, pasi çdo gjë “madhore” tashmë kishte marrë fund.

Po arrestimi juaj si ndodhi? Cili ishte sfondi dhe atmosfera kur ai ndodhi?

Ne luanim, fituam disa herë skedina...sepse ne ishim më pranë ngaqë ishim sportistë. Në një shtet tolloni, ku për një shishe qumësht, si futbollist i Kombëtares duhej të shkarkoje dy IFA ( kamionë ta markave ish-gjermanolindore) që të merrje pa radhë, vetëkuptohet se çfarë ishe në gjendje të ndodhte...Ata e cilësuan si bixhoz, u artikulua në akuzën ndaj meje, si “luajtje bixhoz në formen e lloto-sportit”. Më kapte një nen që parashikonte nga 4 deri në 6 apo 7 vite burg. Ata thoshin se kisha fituar 150 mijë leke, dhe unë ato lekë i kisha marrë si pasojë e përfshirjes në atë “lojë”, të shumë personave, ku me informacionet që kisha, ishin përfshirë shumë shtresa shoqërore, deri tek prokurorë e intelektualë, porsigurisht, kryesisht rini qytetare. Kështu që normalisht duhej të arrestonin shumë e shumë të tjerë, por u gjenda unë për t’u marrë si shembull dhe nuk kapën të tjerë, flas nga futbollistët.

Karriera juaj në këtë fazë ishte padyshim në kulmin e saj?!

Isha në kulmin e karrierës time sportive. Ishte viti 1986, Dinamo ishte në pod. Kampionatin e morëm në Gjirokastër, me rezultatin 0-3, por këtu luante Vlora me ish-17 Nëntorin dmth. Tiranën. Unë u lirova më pas në sallë, më datë 18 shkurt. Prokuroria në fakt në pretencë më dënoi me katër muaj burg, ishte një farë Sinan Baboçi, kurse gykatësi me një akt të guximshëm, më liroi aty në mënyrë direkte. Në mungesë të avokatit, pasi atëherë as që çohej ndërmend, nuk kishte fare, nuk pranova asgjë, përveç faktit se vërtetë isha marrë me lloto. Bashkë me mua ishin edhe 12 vetë të tjerë të akuzuar. Në hetuesi, ma kujtuan faktin se isha nip i Petro Markos dhe se kisha një gjysh të vrarë. Më thoshin: Ne t’a kemi vrarë gjyshin, Petron gjithashtu e dimë se ç’bën dhe se çfarë marrëdhënie ke me të! Më ngacmonin. Në fund pranova që kam luajtur, sipas tyre, bixhoz. Me hetuesit në qelinë numër 8 të burgut 313 në Tiranë kalova 18 ditë. Kohën e kaloja duke lexuar libra, e shpesh më ngjante vetja me personazhin kryesor tek “Konti i Monte Kristos”. Kështu kaluan ditët e netët atje ku shumë të tjerë për dekada kishin vuajtur shumë herë më shumë se unë. Vinin shokë e dashamirës: dikush edhe si drejtor burgu, tjetri si shok. Me një pardesy pa kopsa, flije në tokë, të linin të dilje një herë në ditë për ajrosje, nevojat personale kryheshin nën “mbrojtjen” e policit, e berberi të qethte qeros.

U lirova në sallë, mes brohoritjeve. Dola nga dera e pasme. Ishte 18 shkurt 1986




TIRANE - Ish-futbollisti i Kombëtares shqiptare, Andrea Marko, rrëfeu një numër më parë momentet më pikante të karrierës së tij profesionale, origjinën familjare dhe kontributet përkatëse të saj në shumë fusha. Ai u përqëndrua kryesisht tek momenti i arrestimit të tij në vitin 1986 dhe lirimin mes brohoritjesh në sallën e gjyqit më 18 shkurt të atij viti. Në këtë numër, z. Marko vijon rrëfimin e tij, duke na sjellë detaje nga bisedat që bënte me kushririn e tij, shkrimtarin Petro Marko, mendimet e këtij të fundit për udhëheqësit kryesorë të vendit në monizëm, brengat rreth fatit të familjes, pasionet  etj.Gjithashtu flet për rolin dhe kontributin në fushën e futbollit të krerëve të Ministrisë së Brendshme të asaj kohe, dhe në fund flet për sfidat dhe problemet që has sot sporti dhe futbolli në vendin tonë.

Prej asaj kohe, u pezullova nga futbolli e shkova në Valias. U aktivizova me Valiasin, ku luajtëm ngado nëpër Shqipëri. Edhe kur luaja me spartakiadën punëtore, nuk donin të më lejonin. U riktheva për pak ditë te Dinamo, por shumë shpejt u dha urdhër të largohem.

Po Ministria e Brendshme, meqenëse dihet se mbulonte klubin Dinamo, si shihej në atë kohë?
Ministria e Brendshme në kohën kur unë luaja, ishte më e sulmuara, sidomos pas atyre që ndodhën në kohën e goditjes së Mehmet Shehut e Kadri Hazbiut. Ndryshe nga çfarë mund të mendohet sot, ata, si vegla të regjimit, ishin njëkohësisht edhe viktima. Deri në sferat më të larta, siç dihet. Sulmoheshin më shumë nga të gjithë për “mungesë vigjilence” apo neglizhencë. Në ministri kishin frikë edhe nga muret. Unë kam hyrë disa herë atje. Por shumica e tyre më donin, se ishin shumë tifozë, dhe u gëzuan kur u lirova. Ndërsa gjykatësit, Viktor Konomi, Riza Xhixha, me ç’kam marrë vesh më vonë, u thirrën në Komitet të Partisë për të dhënë llogari për vendimin që dhanë për mua.

A pati ndonjë sinjal në hetuesi që kjo punë do përfundonte ashtu siç përfundoi?

Deri diku po, sepse edhe sjellja e hetuesve, për shkak të reputacionit që gëzoja ishte pozitive në përgjithësi. Isha kampion ballkanik, pesë herë kamion me Dinamon, lojtar i ekipit kombëtar. Bënim biseda për sportin, por se unë nuk mund t’a dija se çfarë do ndodhte. Rëndësi ka që unë u lirova, dhe ishte ndoshta vetë dora e Zotit.

Po ndihma ndaj sportit dmth ndaj futbollit, nga ana e Ministrisë, a ishte evidente? Na tregoni ndonjë detaj që mund t’ju ketë mbetur në mendje, nga takimet me ish-Ministrat?
Kam shumë, por po ju tregoj njërin. Një herë na ftuan të takonim ish-ministrin Hekuran Isai në Kovalishencë, në Durrës. Ishim një grup futbollistësh të Dinamos. Ai na priti vetë. Në krah kishte edhe njërin nga zëvendësministrat e kohës, Hysen Shahu, i cili në fakt duhet thënë se ishte një tifoz shumë i madh i Dinamos dhe shumë dashamirës ndaj nesh. Ishte viti 1985, para ndeshjes me Sportingun e Lisbonës. Na pyeti për hallet e problemet tona dhe unë iu ankova se kishim vetëm një palë këpucë ( sporti). Ai porositi aty në vend zëvendësin e vet, duke i thënë: pse ç’janë këta?-Ushtarë?!. T’i jepen sa palë të kërkojnë, dy, tre e më shumë. T’u plotësohet çdo kërkesë!. Në fakt, në atë kohë Dinamo ishte kthyer në një klub model, ku edhe rezultatet ishin evidente. Por e vërteta është se edhe Flamurtari e 17 Nëntori ishin rivalë “par exellence” dhe dhuronim kështu të gjithë sëbashku spektakël. Pikërisht në atë kohë, ne u pajisëm me një komplet “Adidas”, prerje e modës së fundit, çka binte shumë në sy, nëse bëje krahasim me ekipet e tjera. Ministri Isai ndoshta nuk ishte aq tifoz sa paraardhësit e vet, por për ne dhe Dinamon bënte shumë. Gjithashtu mbaj mend se i thashë se hallin e vetëm e kishim se mos shorti na hidhte me rusët (dmth. sovjetikët), dhe ai ma ktheu: Atë punë e rregullon Mehdiu ( dmth. Mehdi Bushati). Sigurisht që ne e morëm si shaka, sepse pavarësisht nga autoriteti dhe lidhjet që mund të kishte zoti Bushati vetë, por edhe FSHF si anëtare në EUFA, shorti ishte diçka që nuk e kishte askush në dorë. Ne thjesht luteshim që të mos penalizoheshim, se na shkonin të gjitha përpjekjet kot.

Po djali i Kadri Hazbiut? Ai ishte shoku juaj. Çfarë mbani mend prej tij?
Pak para se të niste procesi famëkeq ndaj të atit, në tetor 1982, ai arriti të shkonte për herë të fundit i aktivizuar me Dinamon, në Skoci, ku luhej një ndeshje e kupave të Europës. Mua nuk më futën në listë dhe nuk shkova. Madje m’u desh të sajoja një incident fallco në stërvitje, sepse mosaktivizimi im duhej të paraqitej si incident mes futbollistit dhe trajnerit. Këtë ma këshilluan, sepse kisha marrë sinjale se mund të goditesha për shkak të biografisë. Më pas dihet fati i Gonit dhe i familjes së tij fatkeqe. Ai ishte i biri i Kadri Hazbiut, por mbante një mbiemër tjetër: Dauti. Mbaj mend se një herë teksa bënte stërvitje individuale e godiste fort topin në një cep muri dhe thoshte nën zë me inat: Ah që s’ më bëri zoti të birin e një njeriu të zakonshëm!. E vuante faktin se donte të bëhej futbollist, si pasojë e punës së vet, meritave e lojës dhe jo e të qenurit “djali i Ministrit”, çka në fund vërtetë i kushtoi jo vetëm karrierën, por edhe vetë jetën. Ndërroi jetë në vitin 1989.

Le t’i rikthehemi tanimë sërish Petro Markos. Thatë që në vitet ’80 sidomos, rrinit shumë me të. Çfarë ju tregonte? – A e ndjente veten të zhgënjyer me ato që i kishin ndodhur?
Zhgënjimi te Petro Marko kishte filluar me kohë, por sidomos ai iu shtua e iu kthye në një farë urrejtje, në vitin 1975, kur i arrestuan të birin, Jamarbër Markon, dhe e futën në qeli, si zakonisht në atë kohë, për “agjitacion e propagandë”, duke e dënuar me gjashtë, nga të cilat bëri dy vjet burg, por përjetoi përndjekje e vuajtje, duke shkelur fatkeqësisht në një farë mënyre, në gjurmët e të atit. Përballë ish-Hotel Arbërisë, ku ishte dhe “klubi i shkrimtarëve”, aty rrinim bashkë me Petron. Historitë e luftës m’i tregonte shpesh. Më këshillonte gjithsesi të kisha kujdes me shokët e miqtë. Kishte kaluar eksperienca të këqija; kishte njohur burgun qysh herët gjatë fazhizmit. Në komunizëm, po ashtu qysh në vitin ’46, pasi kishte qenë kryeredaktor tek “Bashkimi”. Me këtë rast, ia vlen të kujtoj fjalët e nënës: “Ju të familjes Marko, sikur ju tërheq burgu!” – që na shkaktonte shpesh të qeshura. Nuk kishim kurrfarë mbrojtje. Çdo të shtunë e të dielë, mbaronte ndeshja, pastaj dilnim e Petros ia kishte ënda të më tregonte historitë. Më tregonte njëherë historinë e një miku të vet që u vra në Spanjë, ku thoshte se i kishte vënë çantën me shkrimet e veta për të mbështetur kokën, ndërsa po jepte shpirt.

Ç’mendonte Petro për Enver Hoxhën dhe Mehmet Shehun?
Për Mehmetin fliste me rezerva,gjithsesi pozitivisht: Është mik e shok i mirë! - më thoshte. Asgjë më shumë. Nuk preferonte të fliste shumë kur bëhej fjalë për “udhëheqjen”. Enverin në fakt nuk donte as ta zinte fare në gojë. Sidomos kur i ndodhi arrestimi i djalit. Mbani parasysh se e shoqja, Safo, kishte qenë shoqe e ngushtë me Fiqerete Shehun dhe Nexhmije Hoxhën, dhe kjo sillte një zhgënjim e dhimbje edhe më të madhe. Nuk donte të më tregonte asnjëherë momentet e arrestimit, në 1946.

Po për Zaho Kokën ç’thoshte Petro?
Për Zaho Kokën, unë kam dëgjuar se ai u vra sepse nuk donte të jetonte pas asaj që i ndodhi, sipas atyre që kisha dëgjuar unë, por Petro në atë kohë ka qenë i internuar dhe nuk mbaj mend t’a ketë prekur ndonjëherë këtë temë.

Petro kishte qenë anëtar i PPSH-së?

Petro ka qenë anëtar i PK Italiane dhe asaj spanjolle dhe asnjëherë i PKSH-së ose i PPSH-së. Kur mbushnim letrat e formularët për të plotësuar biografinë tonë, nuk figuronte askush si anëtar partie, nuk gjendej asnjë, dhe Petro ishte një lloj eurokomunisti pra, e ndonjëherë na shkaktonte të qeshura ky fakt.

Petro përveçse ishte kushëri, rrinte shumë me babanë tim, ishin qejflinj, e shijonin nga një gotë raki. Në vitin 1986 apo ‘87 Petro shkoi në Greqi, me të drejtë si vizitor, i ftuar nga Thoma Duni, një multimiloner grek, daja i Foto Strakoshës. E lejoi vetë regjimi më në fund. Në vitet e fundit ka takuar edhe kunatin e gjyshit tim, Jerasimo Duni, gjyshin e Foto Strakoshës. Daja i Fotos kishte ikur bashkë me gjyshin në mbarim të luftës së dytë, ishte bos i industrisë së tekstileve, kishte madje plantacione pambuku deri në Kongo, në Afrikë. Petro tregonte se Jerasimi qante vazhdimisht ndërsa kujtonte Janin, gjyshin tim të vrarë. Sigurisht se Petros iu rezervua një pritje madhështore në Athinë. I rezervuar ai tregonte se çfare kishte përjetuar në Greqi.



Po për librat, ç’thoshte Petro? A ankohej për një lloj mosmirënjohje?

Një herë e pyeta Petron nëse kishte fituar para nga gjithë ato libra që kish shkruar. Në një rast më tregoi se një shtëpi në Japoni, ishte interesuar për veprat e tij dhe i kishte dërguar një shumë parash, por pagesa ishte bllokuar. Kishte libra të pambaruar në formë dorëshkrimesh. I mbeti disi merak edhe se e kishin dërguar shumë vonë, në vitin ‘90, në Hungari për kurim. Pastaj vdiq. Kur erdhi Albano e Romina, dy këngëtarët e shquar italianë, në 1989, e pëlqeu shumë koncertin dhe mbeti shumë i impresionuar. Në Dhërmi shkonte shpesh, nga pamja fantastike dhe malli për vendlindjen, kuptohet. Madje kujtonte se kur kishin ardhur nazistët në 1943, aty ishin “zbutur” dhe kishin dashur të qëndronin për ca kohë ndërsa kundronin pamjet nga deti. Në romanin “Shpella e piratëve”, si personazh kryesor kishte vënë gjyshin tim nga ana e sime mëje, një nga peshkatarët më të mëdhenj të Bregut. Ky roman më vonë iu ekranizua.

Po për kolegët e vet shkrimtarë ç’thoshte?

Në shumë raste shprehej i zhgënjyer nga kolegët e vet të Lidhjes. Ishte megjithatë i qetë, i kursyer, i shmangej cilësimeve, sharjeve, mllefit. Nuk mund t’a them tani se për kë shkrimtar bëhej fjalë, por një herë, kur dikush syresh vdiq, ai megjithatë më tha: E ç’rëndësi ka, vdiq një i vdekur!. Mbaj mend se Ismaili e thërriste “Profesor”.  Një herë më ishte shprehur se donte të bënte një roman të madh. Në të gjitha gjërat, megjithë diferencën e moshës, ai tregonte respekt e dashuri. Më shumë me Petron ndejta kur e lashë sportin. Pasion kishte vetëm shkrimin e librave e të shkonte në Dhërmi. Kishte shumë brenga, për shkak të familjes, djali i arrestuar etj. Tiranën e njihte mirë, e njihte para se të shkonte në Spanjë. Ishte një njeri që e njihnin dhe e respektonin të gjithë, sidomos në lagjen ku banonte. Nuk ishte shumë dashamirës ndaj sportit, por mua më kushtonte vëmendje dhe e vlerësonte shumë faktin që kisha kapur majat e karrierës.

Petro ia doli të jetonte edhe në fillimet e demokracisë, apo jo? Me sa di, u anëtarësua në Partinë Republikane. – Të pati treguar ndonjëherë se pse e bëri këtë zgjedhje?

Në momentin e lëvizjeve demokratike, ai u bë shpejt anëtar i PR dhe i përshendeti këto hapa me simpati. Më pati thënë se ishte bërë anëtar i PR, sepse ideali i tij i jetës kishte qenë republikanizmi, gjë për të cilën kishte luftuar. Sigurisht se gjërat tashmë kishin ndryshuar e bindjet e tij të hershme që lidheshin jo vetëm me republikanizmin, por edhe me komunizmin, kishin pësuar krisje. Në thelb pra, i mbeti gjithsesi besnik aspiratave të tij rinore.

Po për ju, ç’solli demokracia, si vijoi më tej jeta e karriera?
Koha e kërkonte ndryshimin, ishte i pritshëm, në një shoqëri tepër mediokre, të lodhur, me probleme, me tollonin që mbaje në xhep, mund të “blije” mallra që mbushnin vetëm një xhep xhakete.
Për ata që kishin bërë atë që kishin bërë me mua e të tjerët, unë rezervoj fjalën “falje”. Kështu vijova të eci përpara me pasionin për profesionin tim. Tashmë si trajner. Nuk u përzieva as me politikë e nuk e gjeta në ndonjë veprimtari tjetër. Kam punuar përgjatë viteve ’90 e 2000 me shumë ekipe të kategorive superiore, me të rritur e të rinj.

Po për sportin në Shqipëri në këto vite e dekada pas monizmit, çfarë mendoni, sidomos për futbollin?
Deri në 1994 s’kishte as fanella për ekipin kombëtar. Ndihmonin disa lojtarë që kishin shkuar jashtë shtetit. Në një kohë tranzicioni ( fatkeqësisht ai po zgjat shumë në fakt), ku pak mendohej për sportin e futbollin, s’kishe çfarë prisje, pasi njerëzit mendonin vetëm të largoheshin një orë e më parë, stadiumet u zbrazën. Por puna ëhstë se edhe tashmë pas kaq viteve, shteti pak mendon për futbollin. Bëhet shumë “zhurmë për asgjë”, le të themi, ku në një kazan futen edhe sporti, edhe rinia, edhe kultura etj.

Pse, jeni i mendimit se kjo mund të zgjidhet duke krijuar një ministri të veçantë për sportin?
Jo nuk po them atë. Sporti mund të mos dojë ministri të veçantë, por do angazhim, investime etj. Pastaj, këtu po prodhohen shumë sekserë, avokatë, juristë e nuk ka më sportistë. Fëmija mund të pësojë edhe shok, zhgënjim, një ndryshim psikologjik në ecurinë e vet. Duhet të ndërtohen patjetër fusha futbolli. Jemi në një moment krize. Nuk gjen më asnjë fushë me bar, vetëm me bar artificial. Por jo vetëm. Janë shumë aspekte, nuk mund të trajtohen të gjitha kaq shkurt.

Po shpërblimet, jo thjesht financiare, në formë mirënjohje më shumë, a duhen aplikuar?
Nuk është menduar ndonjë herë që kush ka qenë lojtar i ekipit kombëtar të marrë pension të veçantë për shembull, kush është traumatizuar, të marrë shpërblimin apo trajtimin e duhur, respektin mbi të gjitha, sepse ne në atë kohë kemi luajtur pa hile. Nuk dinim “të mbroheshim” e të mendonim se me ato këmbë do të bënim miliona, si sot. Ka disa që presin ndonjë vendim nga Presidenti apo Parlamenti. Edhe kur ia dalin, kjo bëhet në bazë njohjesh e “qokash”, ose “pas vdekjes”. Propozimet duhet të vijnë nga klubet, por klubet nuk ekzistojnë. Dinamos për shembull, i kanë marrë ambientet. Me VKM (Vendim të Këshillit të Ministrave). Dinamo ka trashëguar 600 milionë nga Ministria e Rendit. Në momentin që kanë dalë privat, çfarë ka ndodhur? - Ai nuk është privat në fakt, sepse s’kanë dalë në treg.... Po për Lezhën, Lushnjen, Pogradecin? – Të gjitha janë të bashkive, dmth të gjitha të shtetit. Nuk ka një status. Ne privatizojmë plot asete shtetërore, pse nuk nxjerrim pra edhe klubet në treg. Kjo ndodh se në momente të ndryshme, futbolli i shërben politikës.

Si e vlerësoni faktin se në përballjet ndërkombëtare me klube, akoma sot e kësaj dite, më këmbë është rekordi i Flamurtarit të Vlorës në 1987, i cili shkoi deri në një tur të tretë të kupave të Evropës dhe u përball edhe me Barcelonën?
Po ashtu është. Është një turp. Pasi në 22 vite demokraci akoma jo vetëm nuk po e superojmë dot atë limit, por mbytemi në gola çdo sezon paraeliminator e shiten ndeshje, duke na bërë qesharakë. Dikur ishim të varfër, por dinjitozë. Shikoni raportet, ku flitet për 95 ndeshje të trukuara. Ndërkohë, duhet të bëjmë binjakëzime, akademira sportive etj. Duhet punuar shumë me fëmijët. Në rast të kundërt, nëse ndodh kështu si deri më tani, çdo gjë do shkojë keq.

Tuesday, February 19, 2013

Provokim i Plarent Shehut: mashtron dhe merr interviste z. Papa sikur perfaqeson sitin aftonomi.gr-


Προβοκάτσια της «SHEKULLI» εις βάρος της «Αυτόνομης»


Απίστευτο. Δημοσιογράφος της αλβανικής εφημερίδας «Shekulli» παρουσιάστηκε στον βουλευτή Επικρατείας της Χρυσής Αυγής κ. Χρήστο Παππά ως συνεργάτης της aftonomi.gr, προκειμένου να εξασφαλίσει συνέντευξή του, για το μέσο το οποίο εργάζεται.

Ο γνωστός για τις ανθελληνικές του ανησυχίες, Plarent Shehu, απέστειλε στις 14/12/2012 e-mail στον βουλευτή της Χρυσής Αυγής, ως Λεωνίδας Καρδερίδης, συντάκτης της aftonomi.gr.
Υπάρχει όμως και συνέχεια. Αφού εξασφάλισε με δόλιο τρόπο την συνέντευξη, ο ίδιος είχε το θράσος να επικοινωνήσει στις 7/1/2013, επίσης μέσω e-mail, με την aftonomi.gr, ζητώντας να συνεργαστεί μαζί μας, αναφέροντας πως είναι «υποστηρικτής της ιδέας για τη δημιουργία του κράτους της Ηπείρου».
Η aftonomi.gr, δηλώνει πως θα κινηθεί νομικά κατά του συγκεκριμένου δημοσιογράφου, που παραβίασε ασύστολα την δημοσιογραφική δεοντολογία, που προφανώς είναι άγνωστη στον αλβανικό τύπο.

Monday, February 18, 2013

Αγανάκτηση, οργή, θλίψη, πόνο, αγωνία και λίγη μόνο λίγη ελπίδα είναι η εικόνα που αποκομίζει κανείς αυτές τις μέρες μεταξύ των υπερήλικων βορειοηπειρωτών.

Αγανάκτηση, οργή, θλίψη, πόνο, αγωνία και λίγη μόνο λίγη ελπίδα είναι η εικόνα που αποκομίζει κανείς αυτές τις μέρες μεταξύ των υπερήλικων βορειοηπειρωτών. Σχετίζεται με την εφαρμογή του Νόμου 4093/2012 και των διατάξεων αυτού, που καταργούν τη λήψη συντάξεων από ομογενείς, μέλη της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.

Πηγαίνουν να βρουν μια άκρη στο γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο. Δεν έχουν λόγια. Δύο δάκρυα στα ρυτιδωμένα μάγουλά τους αποτελούν τον όλο διάλογο και ταυτόχρονα την πιο σκληρή διαμαρτυρία κατά της εφαρμογής του συγκεκριμένου νόμου.

Οικονομολόγοι και κοινωνιολόγοι στο χώρο της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία υπογραμμίζουν με έμφαση ότι δεν πρόκειται απλώς για μια μικρή οικονομική βοήθεια των 300 ευρώ ανά ζεύγος της μητέρας Πατρίδας. Αφορούσε την ίδια την ύπαρξή τους ως άτομα και ως σύνολο. Ήταν η ελληνική αξιοπρέπεια, η συντήρηση των σπιτιών τους και του τόπου τους, η αντίσταση στην επίθεση του μαύρου χρήματος για την αλλοίωση της ελληνικότητας των περιοχών τους. « Ήταν η αξιοπρέπεια του παππού να κάνει ένα δωράκι στα εγγόνια του, αναφέρει ο ποιητής Ανδρέας Ζαρμπαλάς, ο οποίος προσθέτει, μετά την μαζική φυγή προς Ελλάδα των παιδιών και νέων, σ΄αυτούς, την τρίτη γενιά, είχε μείνει ευθύνη να διατηρηθεί ζωντανή η εθνική ελληνική μειονότητα.»

«…Ποτέ δεν περίμεναν να αντιμετωπιστούν γραφειοκρατικά ως άψυχα όντα από οποιονδήποτε φορέα που διαχειρίζεται τα θέματα στην Μητρόπολη. Θεωρούν ότι έστω κι αν δεν περισσεύει λίγο χρήμα να το μοιραστούμε, περισσεύει αδελφική αγάπη και ειλικρίνεια να ξεπεράσουμε από κοινού τις δυσκολίες..», αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή του το Κόμμα των Ελλήνων

«…Σε ένα κλίμα έξαρσης εθνικισμού και πιέσεων προς τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό, αυτά τα νέα μέτρα δεν πλήττουν απλά και μόνο την αξιοπρέπεια του Ελληνισμού αυτού, αυτά τα μέτρα τραυματίζουν θανάσιμα την ίδια την ύπαρξή του….», αναφέρει στη δήλωσή της η πολιτική οργάνωση της ε.ε. μειονότητας ΟΜΟΝΟΙΑ.

Είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπίσει κανείς την αγανάκτηση και την ψυχολογική κατάσταση των υπερήλικων στην εθνική ελληνική μειονότητα αυτές τις μέρες. Κατά τον αντιπεριφερειάρχη Αργυροκάστρου, Παναγιώτη Λιούλιο, «είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα εδώ θα αλλάξουν όλοι οι συσχετισμοί, συμπεριλαμβανομένου των σχέσεων με την αλβανική πλειοψηφία. Τα πάντα θα είναι εις βάρος του Ελληνισμού στην Αλβανία» .

N.B.: Washington Times title: "Trading Europe for the Shanghai Five Turkey dissembles over joining the EU"


Recent steps taken by the Government of Turkey suggest it may be ready to ditch the NATO club of democracies for a Russian and Chinese gang of authoritarian states.
Here is the evidence:
The Shanghai Cooperation Organisation's logo (in Chinese and Russian).
Starting in 2007, Ankara applied three times unsuccessfully to join as a Guest Member of the Shanghai Cooperation Organisation (or SCO, informally known as the Shanghai Five). Founded in 1996 by the Russian and Chinese governments, along with three (and in 2001 a fourth) former Soviet Central Asian states, the SCO has received minimal attention in the West, although it has grand security and other aspirations, including the possible creation of a gas cartel. More, it offers an alternative to the Western model, from NATO, to democracy, to displacing the U.S. dollar as reserve currency. After those three rejections, Ankara applied for "Dialogue Partner" status in 2011. In June 2012, it won approval. One month later, Turkish prime minister Recep Tayyip Erdoğan reported about his saying to Russia's President Vladimir Putin, "Come, accept us into the Shanghai Five [as a full member] and we will reconsider the European Union." Erdoğan reiterated this idea on Jan. 25, noting stalled Turkish efforts to join the European Union (EU): "as the prime minister of 75 million people," he explained, "you start looking around for alternatives. That is why I told Mr. Putin the other day, 'Take us into the Shanghai Five; do it, and we will say goodbye to the EU.' What's the point of stalling?" He added that the SCO "is much better, it is much more powerful [than the EU], and we share values with its members."
Heads of the six SCO states meeting in Beijing in June 2012.
On Jan. 31, the Foreign Ministry announced plans for an upgrade to "Observer State" at the SCO. On Feb. 3 Erdoğan reiterated his earlier point, saying "We will search for alternatives," and praised the Shanghai group's "democratization process" while disparaging European "Islamophobia." On Feb. 4, President Abdullah Gül pushed back, declaring that "The SCO is not an alternative to the EU. ... Turkey wants to adopt and implement EU criteria."
What does this all amount to?
The SCO feint faces significant obstacles: If Ankara leads the effort to overthrow Bashar al-Assad, the SCO firmly supports the beleaguered Syrian leader. NATO troops have just arrived in Turkey to man Patriot batteries protecting that country from Syria's Russian-made missiles. More profoundly, all six SCO members strongly oppose the Islamism that Erdoğan espouses. Perhaps, therefore, Erdoğan mentioned SCO membership only to pressure the EU; or to offer symbolic rhetoric for his supporters.
Russia's Putin and Turkey's Erdoğan: two birds of a feather?
Both are possible. But I take the half-year long flirtation seriously for three reasons. First, Erdoğan has established a record of straight talk, leading one key columnist, Sedat Ergin, to call the Jan. 25 statement perhaps his "most important" foreign policy proclamation ever.
Second, as Turkish columnist Kadri Gürsel points out, "The EU criteria demand democracy, human rights, union rights, minority rights, gender equality, equitable distribution of income, participation and pluralism for Turkey. SCO as a union of countries ruled by dictators and autocrats will not demand any of those criteria for joining." Unlike the European Union, Shanghai members will not press Erdoğan to liberalize but will encourage the dictatorial tendencies in him that so many Turks already fear.
Third, the SCO fits his Islamist impulse to defy the West and to dream of an alternative to it. The SCO, with Russian and Chinese as official languages, has a deeply anti-Western DNA and its meetings bristle with anti-Western sentiments. For example, when Iran's President Mahmoud Ahmedinejad addressed the group in 2011, no one refused his conspiracy theory about 9/11 being a U.S. government inside job used "as an excuse for invading Afghanistan and Iraq and for killing and wounding over a million people." Many backers echo Egyptian analyst Galal Nassar in his hope that ultimately the SCO "will have a chance of settling the international contest in its favor." Conversely, as a Japanese official has noted, "The SCO is becoming a rival block to the U.S. alliance. It does not share our values."
Turkish steps toward joining the Shanghai group highlights Ankara's now-ambivalent membership in the North Atlantic Treaty Organization, starkly symbolized by the unprecedented joint Turkish-Chinese air exercise of 2010. Given this reality, Erdoğan's Turkey is no longer a trustworthy partner for the West but more like a mole in its inner sanctum. If not expelled, it should at least be suspended from NATO.
Mr. Pipes (DanielPipes.org) is president of the Middle East Forum. © 2013 by Daniel Pipes. All rights reserved.
Feb. 6, 2013 updates: (1) Whoever first came up with the various Shanghai sobriquets for the Russian-Chinese organization probably did not realize that in English the verb to shanghai means "to force or trick (someone) into doing something, going somewhere, etc." How appropriate a nuance for this semi-rogue sextet! Were it not an obsolete term, I would have titled this column Shanghaiing Turkey.
(2) Asked about Erdoğan's remarks, a spokesperson for the European Commission, Peter Stano, declined directly to respond, confining himself to noting that comments suggesting that Ankara would give up its EU bid to seek other options are "speculative." The secretary general of the Council of Europe, Thorbjorn Jagland, took the remarks in stride: "I may be mistaken, but Prime Minister Erdoğan's remarks actually represent a call to Europeans to assume a more constructive and positive attitude toward Turkey."
(3) The main opposition leader, Kemal Kılıçdaroğlu of the Republican People's Party (CHP) rejected the SCO gambit on Feb. 4: "The proposal to become a member of the SCO is inconsistent and incorrect. We turned our direction to the West, not to the East. This is not something new, since 1071 our goal is [to head] toward the West. We don't mean geography in saying the West but modernity and civilization." The Battle of Manzikert took place in eastern Anatolia year in the 1071 and marked the first Turkic military victory in Anatolia. "We see the EU as a modernization project."
(4) Erdoğan yesterday offered an explanation for why the EU has not allowed Turkey to join its ranks: perhaps the union was "hesitant because the members will not be able to do everything they want when Turkey gets in." His clear and mildly astonishing implications are that (1) Europeans without Turks are irresponsible and (2) Ankara intends fundamentally to change the EU upon entry.
(5) Noting "Are we not in NATO with these countries?" Erdoğan went on in the same comments to note that Turkey, as the only NATO country with a majority Muslim population (which it is not: Albania also is), "would stop wrong steps [in NATO]. Thus, we saw such steps toward Israel's inclusion in NATO. We prevented that. We have our own red lines. For us, to be involved in NATO with Israel is never acceptable. To be with such a cruel understanding would conflict with our structure, history and culture." Not only is Erdoğan asserting he kept Israel out of NATO but he is claiming to have a decisive role in NATO – something I find quite credible.
When added to Erdoğan's Shanghai gambit and Davutoğlu's paraphrased threat a few days ago that "Turkey would not stay unresponsive to an Israeli attack against any Muslim country," these comments point to a headstrong Turkish leadership that feels it can say and do pretty much anything it pleases. And it can.
(6) Judging by comments made yesterday in Hungary, Erdoğan seems not to give a fig anymore what Europeans think. Speaking about the internationally-recognized Republic of Cyprus, he announced that "south Cyprus is not a state, it's an administration. There is no such thing as Cyprus as a country. There is the Greek Administration of South Cyprus and there is the Turkishttp://www.danielpipes.org/12526/turkey-shanghai-five-scoh Republic of Northern Cyprus on the north of the green line."


A po e lë Turqia Perëndimin?

Hapat e ndërmarrë kohët e fundit nga qeveria turke lënë të kuptosh se ajo mund të jetë e gatshme t’i lërë hijen grupit të shteteve demokratike të NATO-s për bandën e shteteve autoritariane ruso-kineze. Ja edhe provat: Duke filluar që prej vitit 2007, Ankaraja ka aplikuar tri herë pa sukses për statusin e Anëtarit të Ftuar në Organizatën për Bashkëpunim të Shangait (ose SCO, e njohur në formë jo zyrtare si Pesëshja e Shangait). E themeluar në 1996-n nga qeveria ruse dhe ajo kineze, së bashku me tre (dhe në 2001-shin edhe një e katërt) ish-shtete sovjetike të Azisë Qendrore, OBSH-ja ka tërhequr minimumin e vëmendjes në Perëndim, pavarësisht nga fakti se ka aspirate të mëdha jo vetëm në fushën e sigurisë, përfshirë këtu edhe krijimin e mundshëm të një karteli gazi. Gjithashtu, ajo ofron një alternativë të ndryshëm nga modeli perëndimor, nga NATO-ja, nga demokracia, si dhe për nxjerrjen jashtë loje të dollarit amerikan si valutë e rezervës. Pas tri refuzimeve, në 2011- n Ankaraja aplikoi për statusin e “Partnerit në dialog”. Në qershor të vitit 2012 kërkesa u pranua. Një muaj më vonë, kryeministri turk Rexhep Taip Erdogan raportoi se çfarë i kishte thënë Presidentit të Rusisë Vladimir Putin “Ecni, na pranoni në Pesëshen e Shangait (si anëtar me të drejta të plota) dhe ne do e rishqyrtojmë edhe njëherë nëse ia vlen Bashkimin Europian.” Erdogani e përsëriti këtë ide tani më 25 janar, duke vënë në dukje ngeljen në vendnumëro të përpjekjeve turke për t’u anëtarësuar në Bashkimin Europian (BE): “si kryeministër i 75 milionë njerëzve,” shpjegoi ai, “fillon të shohësh për alternativa të tjera. Ja pse i thashë zotit Putin atë ditë, ‘Na merr në Pesëshen e Shangait; bëje dhe ne do t’i themi mirupafshim BE-së.’ Ç’kuptim ka të rrish në vendnumëro?” Ai shtoi se SCO-ja “është shumë më e mirë, shumë më e fuqishme [se BE-ja] dhe ne ndajmë të njëjtat vlera me anëtarët e saj.” 
Më 31 janar, ministri i Jashtëm shpalli planet për t’u ngritur në statusin e “Shtetit Vëzhgues” në SCO. Më 3 shkurt, Erdogani ripërsëriti arsyen e thënë më parë, “ne do të kërkojmë alternativa,” si dhe përgëzoi “procesin e demokratizimit” të grupit të Shangait ndërsa nuk la pa qortuar “islamofobinë” europiane. Më 4 shkurt, Presidenti Abdullah Gyl u përpoq të ndikonte në drejtim të kundërt, duke deklaruar se “SCO-ja nuk mund të zëvendësojë Bashkimin Europian. … Turqia dëshiron të bëjë të sajat dhe të zbatojë kriteret e BE-së”. Çfarë do të thotë e gjithë kjo? Manovra për anëtarësim në SCO përballet me disa pengesa të rëndësishme: Nëse nga një anë Ankaraja është në krye të përpjekjeve për të përmbysur Bashar-Al-Assad-in, SCO-ja mbështet me forcë udhëheqësin sirian të zënë në hall. Trupat e NATO-s sapo kanë mbërritur në Turqi për të vënë në përdorim bateritë me raketa “Patriot” që mbrojnë vendin nga predhat siriane të prodhuara në Rusi. Për më tepër, të gjashtë vendet anëtare të SCO-së e kundërshtojnë me forcë Islamizmin që mbështet Erdogani. 
Pra ka të ngjarë që Erdogani e përmendi anëtarësimin në SCO vetëm për t’i bërë presion BE-së; ose për t’i ofruar mbështetësve të tij një retorikë simbolike. Të dyja janë të mundshme. Por unë e marr seriozisht flirtimin gjashtëmujor për tre arsye. Së pari, Erdogani njihet si dikush që flet haptas, gjë që ka bërë që një opinionist kryesor si Sedat Ergin ta quajë deklaratën e 25 janarit si ndoshta deklaratën “më të rëndësishme” mbi politikën e jashtme të bërë ndonjëherë nga Erdogani.
 Së dyti, siç vë në dukje opinionisti Kadri Gyrsel, “Kriteret për anëtarësim në Europë kërkojnë demokraci, të drejta të njeriut, të drejtat për sindikatë, të drejtat e pakicave, barazi të gjinive (burrit dhe gruas), shpërndarje të drejtë të të ardhurave, pjesëmarrje dhe pluralizëm për Turqinë. SCO-ja si një bashkim vendesh që udhëhiqen nga diktatorë dhe autokratë nuk kërkon asnjë prej kritereve në fjalë për anëtarësim”. Ndryshe nga BE-ja, anëtarët e Shangait nuk do të ushtrojnë trysni mbi Erdoganin për liberalizim, por do t’i japin zemër prirjeve të tij diktatoriale të cilat frikësojnë shumë turq sot. Së treti, SCO-ja i vjen përshtat prirjes së tij islamiste për të sfiduar Perëndimin dhe për të ëndërruar një alternativë tjetër. SCO-ja me rusishten dhe kinezçen si gjuhë zyrtare, ka të rrënjosur thellë në ADNnë e saj anti-Perëndimin dhe takimet e saj janë të mbushura me ndjenja anti-Perëndim.
 Për shembull, kur presidenti i Iranit Mahmud Ahmedinexhad iu drejtua Grupit në 2011, askush nuk e hodhi poshtë teorinë e tij konspirative mbi 11 Shtatorin si një pjellë të qeverisë amerikane për ta përdorur “si justifikim për të pushtuar Afganistanin dhe Irakun dhe për vrasjen dhe plagosjen e mi l iona njerëzve”. Shumë mbështetës i bëjnë jehonë shpresës së analistit egjiptian Galal Nassar që në fund SCO-ja “do të ketë rast ta kthejë në favor të saj garën ndërkombëtare.” Përkundër kësaj, siç ka vënë në dukje një zyrtar japonez, “SCO-ja po bëhet një bllok rival i aleancës së SHBA-së. Ajo nuk ka vlera të përbashkëta me ne”. Hapat e Turqisë drejt anëtarësimit në grupin e Shangait nxjerrin në pah anëtarësinë tashmë ambivalente në NATO, e cila u simbolizua qartë në manovrat e përbashkëta ajrore turko-kineze më 2010-n për herë të parë në histori. Ky realitet tregon se Turqia e Erdoganit nuk është më një partner i besueshëm, por një hafije në tempullin e Perëndimit. Nëse nuk përjashtohet, duhet të paktën të pezullohet nga NATO.

marrë nga MAPO prej The Washington Times

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Το ΔΣ του Συλλόγου Βορειοηπειρωτών

Και φέτος γιορτάστηκε μεγαλοπρεπώς στην Αθήνα η 99-η Επέτειος Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα, Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013, στην Αθήνα στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου Καρύτση, γιορτάστηκε μεγαλοπρεπώς η 99η επέτειος  Ανακηρύξεως της Αυτονόμου Πολιτείας της Βορείου Ηπείρου. Εκατοντάδες Βορειοηπειρώτες παραβρέθηκαν για άλλη μια χρονιά για να τιμήσουν την 17η Φεβρουαρίου 1914. Ως γνωστόν, τον Φεβρουάριο του 1914 οι Βορειοηπειρώτες επαναστάτησαν, ανακήρυξαν στο Αργυρόκαστρο την Αυτόνομο Πολιτεία της Βορείου Ηπείρου και σχημάτισαν κυβέρνηση με πρόεδρο τον Γεώργιο Ζωγράφο. Ακολούθησαν επικοί αγώνες, οι οποίοι οδήγησαν στην υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας [17 Φεβρουαρίου 1914], από τις Μεγάλες Δυνάμεις και της Αλβανίας συμπεριλαμβανομένης, όπου αναγνώριζαν την ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ της Βορείου Ηπείρου.
Την διοργάνωση του εορτασμού, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ανέλαβε ο Σύλλογος Βορειοηπειρωτών και το γενικό πρόσταγμα το είχε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Μπάμπης Καραθάνος. Την εκδήλωση, λάμπρυναν οι νέες και οι νέοι Βορειοηπειρώτες, φορώντας τις παραδοσιακές στολές τους και κρατώντας τα λάβαρα του αγώνα και την ένδοξη σημαία της Αυτονόμου Ηπείρου.
Μετά την Θεία Λειτουργία, εψάλη Δοξολογία και Μνημόσυνο υπέρ των πεσόντων. Την πανηγυρική Ομιλία για την Επέτειο, εκφώνησε η Ελένη Δήμου, αντιπρόεδρος της "Νεολαίας Βορειοηπειρωτών".  Στην ομιλία της, η κα Δήμου έκανε μία μικρή ιστορική αναδρομή στην Ιστορία της Βορείου Ηπείρου, από την δημιουργία του Βορειοηπειρωτικού Ζητήματος κατά τους Βαλκανικούς πολέμους 1912 – 1913,  μέχρι τις μέρες μας.
Μετά πήρε το λόγο  ο κ. Μπάμπης Καραθάνος, ο οποίος ευχαρίστησε την αντιπρόεδρο της Νε.Β, τους εκατοντάδες παρευρισκόμενους και τους επίσημους παριστάμενους. Μεταξύ άλλων στο λόγο του τόνισε την ενότητα που χρειάζεται η Βορειοηπειρωτική κοινότητα, ώστε να αντιμετωπίζουμε κάθε επίθεση από τους εθνικιστές αλβανούς και για την επίλυση των προβλημάτων μας.
Μετά την εκκλησία, οι παρευρισκόμενοι σχημάτισαν πομπή και παρά τον βροχερό καιρό κατευθύνθηκαν στο Σύνταγμα.
Με συνθήματα για τη Βόρειο Ήπειρο και με τις σημαίες να κυματίζουν περήφανα, το πλήθος έφτασε στο Σύνταγμα.
Από τους επίσημους παριστάμενους τίμησαν την ιστορική αυτή ημέρα οι: Αβραάμ Γούναρης Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας και εκπρόσωπος της Κυβέρνησης και του Αντώνη Σαμαρά, Πύρρος Δήμας, βουλευτής ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Καπερνάρος βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Χρήστος Παππάς και Ηλίας Παναγιώταρος, βουλευτές της Χρυσής Αυγής, Κατερίνα Αδαμοπούλου, εκπρόσωπος ΛΑ.ΟΣ, Χρήστος Γιάνναρης, υπεύθυνος Τομέα Παλιννοστούντων και Ειδικών Πληθυσμιακών Ομάδων της ΝΔ,  Κώστας Αθανασόπουλος,  περιφερειακός σύμβουλος Αττικής, Θωμάς Γιάννης, αντιπρόεδρος ΚΕΑΔ, Περικλής Νάτσης , εκπρόσωπος κόμματος ΕΕΜΜ-MEGA και κλιμάκιο, Νίκος Κέπης, τέως αστυνομικός διευθυντής Ηπείρου, Απόστολος Κατοπόδης, Πρόεδρος ΣΦΕΒΑ Αθηνών,  Στέφανος Γούλας, εκπρόσωπος Εθνικού Μετώπου, Δημήτρης Γερογιάννης, πρόεδρος της ΕΟΕΑ - ΕΔΕΣ,"ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΖΈΡΒΑΣ", Δημήτρης Περδίκης, Πρόεδρος της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου.Παραβρέθηκαν επίσης πολλοί πρόεδροι και εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Συλλόγων Βορειοηπειρωτών.
Στη συνέχεια  έγινε η κατάθεση στεφάνων και με τη συνοδεία της μπάντας του Δήμου Αθηναίων όλοι οι Βορειοηπειρώτες και μη έψαλαν τον εθνικό ύμνο 


Publikuar më 17.02.2013 | 20:12

Epiri i Veriut ka festuar 99-vjetorin e shpalljes së pavarësisë. Organizata të ndryshme janë mbledhur në Athinë për të kujtuar 17 shkurtin e vitit 1914, datë në të cilën u deklaruar pavarësia. Të grumbulluarit kanë kënduar himnin kombëtar të Epirit të Veriut. 
Të pranishëm kanë qenë edhe dy deputetë të parlamentit grek, Pirro Dhima i PASOK dhe Kristo Papas i Agimit të Artë. Gjithashtu ishin të pranishëm edhe dy deputetë të tjerë, Basil Kapernaros nga Pavarësia e Greqisë dhe Elias Panayiotoros i Agimit të Artë. 
Pirro Dhima në një intervistë për “Real News”, i është kundërpërgjigjur atyre që thonë se ai nuk është grek por shqiptar. "Kam pasur privilegjin që të lindë në Epirin e Veriut, ku ka shumë grekë të pikëlluar dhe me dhimbje në zemër. Vetëm Greqinë ëndërroja i vogël. Nga Himara shihja dritat e Korfuzit dhe thoja: ‘Unë do të shkoj një ditë në parajsë’”, është shprehur ai.
Në vitin 1914, ajo pjesë e Shqipërisë që ndryshe quhet Epiri i Veriut refuzoi t’i bashkohej Shqipërisë duke deklaruar pavarësinë në Gjirokastër dhe formoi qeverinë e saj.
Protokolli i Korfuzit, i cili u firmos nga Shqipëria dhe qeveria e përkohshme e Epirit të Veriut, njihet zyrtarisht Epirin e Veriut si njësi autonome vetëqeverisëse nën sovranitetin dhe principet e Shqipërisë. Kjo marrëveshje i jepte në një farë mënyrë autonomi brenda territorit të Shqipërisë. 
Kjo ndodhi pas përfundimi të Luftës së Ballkanit por protokolli nuk u implementua asnjëherë për shkak që paqëndrueshmërisë politikë në Shqipëri. Ndërsa anulimi i protokollit u bë zyrtarisht në vitin 1921 gjatë Konferencës së Ambasadorëve.
/Shekulli Online/Përgatiti: F.S./

Πύρρος Δήμας: «Είχα το προνόμιο να γεννηθώ στη Βόρειο Ήπειρο που είναι πολλές Ελλάδες μαζί»


aftonomi.gr

Πύρρος Δήμας: «Είχα το προνόμιο να γεννηθώ στη Βόρειο Ήπειρο που είναι πολλές Ελλάδες μαζί»

Πύρρος Δήμας: «Η Ελλάδα είναι το πιο μεγάλο κόμμα. Να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε, υπάρχει θυμός και καχυποψίες

Την Ελλάδα βάζει πάνω από όλα ο Ολυμπιονίκης και βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, Πύρρος Δήμας. Όπως δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real News, η Ελλάδα είναι εκείνον το μεγαλύτερο κόμμα, γιαυτό άλλωστε δεν μιλάει και πολύ για το ΠΑΣΟΚ, καθώς έχει την άποψη ότι προηγείται η χώρα.
Ο Πύρρος Δήμας δηλώνει ότι μπήκε στην πολιτική για να προσφέρει στην πατρίδα του που δοκιμάζεται και παραδέχεται ότι του ασκούνται πιέσεις και ότι δεν είναι άγιος.
«Τις υποχωρήσεις μου τις έχω κάνει, αλλά έχουν ένα όριο, που είναι οι αντοχές μου» δηλώνει στην εφημερίδα και συμπληρώνει: «πρέπει να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε. Γιατί υπάρχει θέμα μεγάλο στη χώρα. Υπάρχει θυμός, αγανάκτηση, απογοήτευση, καχυποψίες».
Στην ερώτηση τι άλλαξε στη ζωή του η πολιτική, απαντά: «Δεν με βλέπει πια η οικογένειά μου. Φεύγω το πρωί, γυρίζω το βράδυ. Η μόνη πίστη που μού έχει μείνει είναι η πίστη μου στους νέους. Μόνο αυτοί μπορούν να αλλάξουν τη χώρα».

Όσο για το ότι πολλοί δεν πίστεψαν ότι είναι Έλληνας, δηλώνει: «Είχα το προνόμιο να γεννηθώ στη Βόρειο Ήπειρο, που είναι πολλές Ελλάδες μαζί, από τον καημό και την αγάπη, από το μαράζι. Μόνο την Ελλάδα ονειρευόμουν μικρός. Από τη Χιμάρα έβλεπα τα φώτα της Κέρκυρας και έλεγα, μικρό παιδί:"θα πάω μία μέρα στον παράδεισο"».